donderdag 19 mei 2016

Zwemfitness



Heb ik je al gemeld, dat ik bij zwemfitness ben? Allereerst een proefles. Ik kan niet goed bij de grond, dus zweefde door heel het bad, steeds sorry-zeggend tegen de mede sporters. Vroeg de leraar: “ Lukt het Froukje? ” Ik zeg: “ Je moet mij niet roepen, dan gaat alles mis “. Maar steeds weer zei hij iets in mijn richting, b.v.: “Goed zo Froukje “, waarop ik gelijk uit m’n ritme was. Iedereen
kijkt dan weer. Maar oké, ik besloot toch om me op te geven en dan vanaf 1 oktober.

De eerste les viel Froukje van de trap en was al snel helemaal blauw aan 1 kant en het lijkt zelfs, dat m’n linkerteen gebroken is. Heb ‘m moeten zwachtelen aan die andere teen, maar nu 3 weken later is ie nog pijnlijk en ook m’n enkel werkt niet goed.

Sonja kwam met de oplossing, zwemschoentjes. Nou....die gezichten van iedereen, ik met schoentjes met fel rood, maar.........het werkt. We moeten ook de voeten achter een rail langs de kant doen, dat lukt met de schoentjes, dus....gaan met die banaan.

Het is heerlijk warm water, ik voel me als een rat in het water, maar m’n nek...ojee. Anders hoor ik de leiding niet en ook de maat van de muziek wil ik niet missen, daar gaat het immers om?
We kregen een leidster. Ze vroeg, wat voelen jullie bij deze oefening? Niemand zei wat, behalve ik dan. Ik zei: “Voelen? Daar heb ik het veel te druk voor “. Het mensje was slap van het lachen en zo ploeteren we maar weer verder. Ik vind het heerlijk, maar zweef nog steeds door het hele bad, zeg maar geen sorry meer, ze gaan al opzij. Maar ik kijk nu wel beter uit en wijzig m’n positie
af en toe.



Iemand zei nog: “ Maar ja, jij hebt schoentjes aan ”. Ik zeg: “ Mag jij ook van mij ”. Iedereen weer lachen. Ik ben n.l. de enige waarbij dingen wat raar gaan. Maar.....ik ben er ook nog maar pas bij, toch? Ooit zal het beter gaan, geloof jij dat ook?
Ik moest dit even kwijt !!!

eFVe

Geen opmerkingen:

Een reactie posten