vrijdag 6 mei 2016

De Favoriete Loopjongen



Eindelijk, daar was ie dan, een hardwerkende leuke snuggere loopjongen, jong en mooi
in elke zin des woords. Deze jongeman, F. W., bleef jaren onze zaak dienen.
Hij bleek ook verkering te hebben met ene A.. Ook haar heb ik leren kennen, een
leuk jong ding en deze loopjongen is altijd favoriet gebleven tot ik m’n loopbaan als
manusje van alles opgaf.

Maar, het nadeel was, dat wij, hij en ik, heel vertrouwd met elkaar omgingen en hij mij
zijn geheimen vertelde. Altijd in onze vrije tijd, pauzes etc. kwamen we elkaar tegen, kon-
der erg met elkaar lachen en je wilt niet weten, hoeveel ik daar nu nog van houd. Dat
lachen dan wel te verstaan !!!

Eens vroeg hij mij in geheim, (hij is inmiddels al heel lang gelukkig getrouwd met z’n A.):
“Als ik samen met A. ben en dichterbij haar dan normaal, dan raak ik iets en daarop
reageert ze heel byzonder, dan gebeurt er iets”. Ik dacht, wat gaat er nu komen? Dit kan
weleens heel ver gaan. Hij zei opnieuw: “ Dan gebeurt er echt iets bij/met haar”. Hij vroeg
mij: “ Wat gebeurt er dan????” Zonder na te denken zei ik: “ Dan gaat het licht uit”. Gebruld
heeft ie. Zulke vragen heeft hij mij nooit meer gesteld.

Namen zijn niet voluit vermeld, met een goede reden.
 
eFVe

Geen opmerkingen:

Een reactie posten