donderdag 26 mei 2016

Wachtkamerpraat



Vandaag was het weer zover. Weinig mensen in de wachtkamer, dus
met een goeiemorgen binnen gekomen en daarna rust.
Maar....daarna, een klein mensje met stok komt binnen gewandeld
en zegt: “ Ik zeg altijd goeiemorgen, als ik binnenkom”. Ik zeg: “ Dat
doen wij dus ook”. Ja, dat was waar.

Ze zegt: ”Ik kom van het platteland en dat is heel anders dan in de stad”.
Wij knikken en ze gaat verder: “ Ik groet iedereen op het dorp, maar hier
in de stad niet. Ik ben een pure Drent “.
Ik zeg: “Dat is jammer, waarom niet groeten?”. De rest beaamt m’n vraag.
“De stad is anders”, zegt ze. “Maar U kunt ze wel opvoeden”, zeg ik heel
voorzichtig.
“Ik ben 90 jaar!”. Ik weer: “Dat is geweldig, U oogt een stuk jonger en lijkt
nog zo fit”. “Dat ben ik ook en ik fiets ook nog”.

Wij knikken bewonderenswaardig in haar richting. “Ik fiets beter, dan ik
loop”, vervolgt ze haar verhaal.
Meteen wordt ze opgeroepen en wij praten nog even na. Ik zeg: ”Ik ben he-
lemaal in overtreding, ik kom uit de stad en ben ook nog eens geen Drent”.
Iedereen lachen, ik ook natuurlijk.

Ik heb genoten, maar daar houdt dit verhaal nog niet op. Na mijn beurt bij
de arts, moet ik me melden bij de Fysio. Ik dacht er nog nooit te zijn geweest,
maar herkende wel de naam en maakte m’n keus.
“U staat te boek”, zegt de dame. Oh jé, ik voel me dom. Ze kijkt inmiddels m’n
papieren na en zegt: “9 keer”. Ik zeg: “Het kan niet waar zijn, dan is er anders
wat loos bij mij”. Ze zegt: “Nee, 9 keer vergoedt Uw verzekering U”.

Nou...dat klonk even anders. Een andere dame, die mee geluisterd had, zei:
“Maar voor dat andere kunt U ook hier terecht hoor”. We lachten alle 3.
Hier laat ik het bij, vond het weer een gezellige morgen en moet a.s. dinsdag
al verschijnen om 8.30 uur. Dat wordt vroeg opstaan.

eFVe

Geen opmerkingen:

Een reactie posten