zaterdag 7 mei 2016

Hobby's

                                              Auto gemaakt van botten

Door de gesprekken met mijn en eigenlijk onze favoriete loopjongen, vertelden we elkaar over
onze hobby’s. De mijne was iets met botten. Ik kon geen tijd vinden voor ons gesprekje, want
Froukje moest naar de slager, nieuwe voorraad halen. Daarvan kon je prachtige dingen maken
en dat was me duidelijk geworden door een cursus.

Maar, kwam ik eindelijk na mijn pauze terug, veel te vroeg wel te verstaan, zag ik F. een soort
balspel doen met één der stoffeerders. Lachten onafgebroken en hadden zo’n vreemde bat waar-
mee ze een bal opsloegen. Ze maakten me nieuwsgierig. Ik ging kijken en wat zag ik? Ze hadden
complete heupen van een dier, waarmee ze de bal bewerkten. Ze stopten en zeiden:” Voor jou” en
wezen op een zak met botten, die even verderop lag. Groot was mijn verbazing.

“We zijn naar het abattoir geweest. Niks te danken graag gedaan” en renden naar binnen, 
lachend !!!
Ik stond verslagen bij die zak met bloederige botten van ........ wie zal het zeggen. Koeien ?????

eFVe

Geen opmerkingen:

Een reactie posten