woensdag 18 mei 2016

Letterlijk in de soep



Even een opruimbui. Nou...dat komt echt niet vaak meer voor, dus moet ik er bij zijn.
Snel wat opbergen, de kelder dan maar in. Met snelle tred richting de kelder, even
het trapje af en oh jee....wat word ik raar. Ho !! stoppen, maar....dat ging niet, de vaart
zat er al in en...dus een stap verder......in de soeppan..... Maar nergens aan denken en
stil blijven staan. Hé, ik wordt weer helder en zie wat er is gebeurd. Manlief is boven, dus
even snel handelen. Een mandje met aardappelen de kelder uittillen. Hup..in de gang.

Maar.....papier, papier moet ik hebben. De soep zit overal. “ Niet snel Froukje “, zeg ik
tegen mezelf, dus ik stap voorzichtig over het aardappelmandje en....glij uit en val
over het mandje de gang in. Raak met m’n been de hele stalen zijkant van het mandje.
Het voelt niet lekker, maar...” Rustig blijven Froukje, je bent nog heel ” .

Pak de keukenrol en ga opnieuw de kelder in na eerst het mandje te verwijderen. Helder
he??? Voorzichtig de trap af en...daar komt manlief naar beneden. Ik zeg: “ Kijk, er ging
iets niet goed “. Hij komt geschrokken mijn kant uit. Ik zeg: “ Ik heb de soeppan omgegooid “.
“ Helemaal...????? ”zegt ie verbaasd. Nou nee, niet helemaal en geef hem de soeppan.

Hij gaat er mee naar de keuken. Ik neem een emmertje warm water, krijg een doek van
hem en schraap met m’n handen de soepgroente van de vloer. Mannetje komt snel met
een blik (van veger en blik) en ik begin de groente er in te gooien en de papierrol inmiddels
vol soep. De rest even dweilen en...het ziet er opslag al anders uit.
Maar mijn opruimfeestje is letterlijk in de soep gelopen.

eFVe

Geen opmerkingen:

Een reactie posten