maandag 2 mei 2016

Dirk Bernhardus van der Pol A.Zn



Al jong werkte deze vrouw bij een baas. Leerde vrij snel en voor ik het door had, typte ik
zelfstandig brieven naar firma’s en klanten.

Zo ook deze keer. Mijn typetafel, meer kon je het niet noemen, was tegen die van de baas gezet.
Even ter uitleg, mijn baas was Dirk Bernhardus van der Pol A.zoon. En zo noemde ik hem voluit.
Niet dat hij het leuk vond, maar dat was hij me waard. Hij was een pestkop van de hoogste orde.
Ik las m’n getypte brief over, was foutloos en ik was dik tevreden en zei dan ook: “ Goed zo Froukje !!!”.

Mijn baas begon hevig te snuiven, waarop ik hem mijn zakdoek gaf. Toen nog geen papieren. En wat
deed Dirk Berhardus van der Pol A.zoon? Hij snoot z’n neus en gaf mij de zakdoek terug. Hoe zou
mijn reaktie geweest zijn? Drie keer raden.

XXX FV

Geen opmerkingen:

Een reactie posten