maandag 16 mei 2016

De nieuwe low fat fryer



De zenuwen gieren me door de keel. En toch waag ik me eraan.
De eerste keer voor de pan en voor mij om ‘m uit te proberen.
Een afbakpizza. Eerst de pizza dus maken zoals anders met alles
erop en eraan.

Oh wat eng....Froukje gaat beginnen. De prachtig opgemaakte pizza
erin, waar zullen we ‘m plaatsen? Ik dacht...bovenin.
Achteraf wel spijtig, maar toen ie eenmaal draaide???? Ik kon wel
een vreugdesprongetje maken. Wat mooi, zoveel licht en geen geur
en damp. Hoe kan het, de Fryer kostte maar 34,95 euro. Precies 10
minuten later, ik had ook de kookwekker gezet, er ging een belletje,
nou...meer een zoemer. Je moet wel in de buurt zijn, wilde je dit
kunnen horen. Maar ik was in de buurt, was er niet bij weg te slaan.

Zo mooi en ik zag ‘m werken. Maar...het gehakt verkleurde wel een
beetje, ik had het voorgebakken. Misschien had ik toen de tempera-
tuur lager moeten zetten, maar dat is achteraf gepraat.

De pizza werd er door ons beiden, Anne en mijzelf, uitgehaald en
naar de tafel verplaatst.

Het gehakt was niet te eten, zo keihard. Ik had er ook kaas op en dat
was mijn redding. Anne wil nooit kaas en schepte z’n gehakt er af en
hield een sobere pizza over. Ik smulde en Anne wilde het zo. Ik kon hem
niet verleiden tot een lekkerder hapje. Hij vond het prima zo.

Ik heb enorm genoten met de nodige opwinding van blijdschap, maar
heb het maar niet zo geuit. De man tegenover mij kwam er vandaag maar
sneu vanaf.

Maar toch....wat ben ik blij met m’n nieuwe low fat fryer.
Inmiddels wordt ie geregeld gebruikt en...met goeie resultaten.
Low-fat-fryer????? Klasse !!!!!

eFVe

Geen opmerkingen:

Een reactie posten