woensdag 14 maart 2018

Woordspelingen

 
Afbeeldingsresultaat voor woordspelingen nederlands
 
M’n arm is lastig, dus zal ik armlastig zijn? Ouderdom....betekent dat, dat ouderen dom zijn? Stilzwijgen ....betekent dat, dat zwijgen normaal met lawaai gepaard gaat? Verliefd.....betekent dat, dat je ver weg verliefd bent? In de put zitten, waar zit je dan?  Ik sta versteld, hoe sta je dan? We maken wat mee, wat maken we mee?

Mijn neus loopt, waar gaat ie naartoe? Ik sta paf, hoe sta je dan? Wat is een Boerin, bestaat er ook een Boeruit? Hetzelfde met een Friezin, bestaat er ook een Friezuit? Wat moet ik mij bij balorig voorstellen? Worstelen....doe je dan iets met worst? Ik zit in de puree, waar zit ik dan in?

Bespottelijk, wat bespot ik dan? Denk eens na, waarna? Eet eens gezond, hoe eet ik dan, wat eet ik dan? Gezond zijn, gezond voelen, gezond maken en doe eens gezond. Leg me dat eens uit?
Zal ik het hier even bij laten? Wie vult het aan, ik zal het waarderen, wat waardeer ik en wat vult wie aan?

Tot zover en niet verder, hoever is dat?

eFVe

1 opmerking:

  1. Ik ben sinds januari gestopt met drinken.........
    Leuk om te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen