maandag 19 maart 2018

Rare dag

Afbeeldingsresultaat voor wat een rare dag
 
 
In alle opzichten. Anne voelt zich niet lekker. Iemand zou ons helpen met de belastingen, die heb ik afgezegd. Toen kon ik gaan wassen, want morgenvroeg zullen wij visite krijgen.
De was gedraaid en het was alweer veel. Donkere was, hoe kom je eraan? Niet naar vragen, geloof me maar.

Oké, de was is klaar, Anne is alweer op en drinkt koffie. Ik wacht tot we de koffie beiden op hebben en verdwijn naar boven met die volle wasmand. Zwaar maar het lukt goed. Tree voor tree.
Boven zet Anne ‘m dan altijd ergens voor me vast, zodat ik heel gemakkelijk de was kan hangen. Dat kan ik ook, toch? Het lukte....maar....toch niet zo goed, ik hang vast wat op, de mand beweegt en leegt zich zo over de trap. En...die trap was niet schoon. Een stofzuigertje is in bestel, maar....was er nog niet.

De was bij elkaar gepakt, de mand toch maar gewoon op de grond en de was hangen.
Ook hang ik altijd een deel in de douche, maar....Anne heeft niet gedoucht, misschien dat ie ineens besluit om dat toch nog te doen. Alles kan, niks moet, maar mag.

Dus de was in mijn slaapkamertje. Weer klimmen. Als ik er nog aan denk....dan moet ik wel lachen. De hele mand vol was bij de trap neer. Gelukkig zonder lawaai, want de was is textiel.

Eten koken, net zo, de kookwekker deed goed z’n werk, maar dat was dus weer rennen. Opnieuw weer tijd inzetten en weer naar boven.

Eindelijk rust.... Dat had je gedacht. Vlees, eigenlijk kan Anne niet goed vlees kauwen, dus saucijzen stonden op het menu. Ik bakken en bijblijven en keren en nog eens keren. Deze keer varkenssaucijzen, dus de jus is dan niet mooi bruin. Dat bewerk ik met soja/ketjap en dan kleurt ie zooooo mooi. Anne zowel als Desmond vinden dat een heerlijke jus, dus....Ik nuttig het zelf niet, maar mijn jongens dus wel en graag.

Ik blus het dan met het water van ‘s morgens, nog in de kan. Ik had het zelf gekookt en Anne had alleen thee gedronken. Ik wil blussen, geen water meer in de kan en de saucijsjes waren al zo bruin van de ketjap/soja, niet normaal. Anne heeft het ergens voor gebruikt, het kan niet anders. Snel water gekookt en de jus werd wel heel bruin, dus veel water en het leek weer redelijk oké. Van schrik gebruikte ik deze keer ook het donkere vocht, om te bewijzen, je kunt het gebruiken, het is goed hoor.

Al met al, zit ik hier midden in m’n wasgoed, raam wel weer dicht, want de wind giert hier door de kamer.

Is Anne ziek? Ik zou het niet weten. Ik heb nog snel de afwas in de machine gedaan, doet Anne anders altijd, maar ik mag het nu en kan alles, het gaat wel wat raar, vooral in tijd en met de was, maar ik wil het.

Een puinhoop vandaag en bovendien bekaf. Waarvan???? Zeg het maar, ik zou het niet weten.
Maar ik kwam er dus wel achter, dat Anne nog nuttige dingen doet in m’n huisgezin van twee mensen.
Dankje Anne, ben je weer beter???? Graag, dikke tuut.

èFVé.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten