vrijdag 23 maart 2018

Routine afspraak


Afbeeldingsresultaat voor bloeddrukmeting
 
De bloeddruk meten. Vorige keer was ie erg en dan ook erg onrustig met kleine stoornissen met m’n hart. Inmiddels was alles weer rustig en werkt de extra pil goed. Ik wist het, vergat al steeds de bloeddruk te meten. Eerlijk gemeld bij de arts en ook zij was niet ontevreden.

Ze is nog jong bij mij vergeleken. Ik vroeg of ik “je” mocht zeggen, vanwege het verschil in leeftijd. Dat mocht, maar ze zei erbij: “Ik ben niet jong hoor, volgens m’n kinderen ben ik al oud”. Ik herinnerde me gelijk een gezegde van onze dochter toen ik 40 jaar was. “Al die 40+ dames hebben zo’n raar kontje”. Ik zag de arts begrijpend lachen.

Inmiddels is onze dochter zelf al een stuk ouder dan 40, we hebben het er maar niet meer over. Mijn achterste is drastisch veranderd en niet in mijn voordeel. Dat rare kontje is nu overtreffende trap geworden.

Al met al een prima routine-afspraak.

eFVe

Geen opmerkingen:

Een reactie posten