zaterdag 24 maart 2018

Een habbekrats

Gerelateerde afbeelding
 
Ik ben geen verzamelaarster, maar je zou het haast zo kunnen noemen als je m’n kledingkasten bekijkt. Ik kan slecht dingen wegdoen en de maat is al jaren hetzelfde, het gewicht ook. Soms, heel soms leg ik iets apart in de hoop dat er weer een zak binnenkomt waarin je de kleding kunt dumpen. Maar als die te lang duurt, zie ik nog weer kans er iets uit te halen omdat ik dat zo nodig aan moet. Ik vind het dan opnieuw weer zo mooi en ben ook zo zuinig.....

Hoe leer ik dat af? Alles is gekocht voor een habbekrats en sommige dingen zelfs uit de inbrengwinkel, als ik zelf iets daar loos. Helpt dus ook niks.

Ook van mijn 10 jaar oudere zus kreeg ik in ‘t verleden kleding wat haar te klein was. En...geloof me, ook zij kocht alles voor een habbekrats, maar haar kleding was zo mooi. Het duurde even voor ik het aandurfde het te dragen. Ze was toen al een poos geleden gaan hemelen, maar....wat blijkt? Het is me te groot. Of dat niet genoeg betekent om op te ruimen? Nee hoor, m’n oudste zus krijgt eerst nog inzage, misschien is er iets voor haar bij. Wij beiden missen haar zo erg, dan is het moeilijk iets weg te doen, wat zij gedragen had.

Zo doen we dat in onze familie, ook al kostte het maar een habbekrats.

eFVe

Geen opmerkingen:

Een reactie posten