woensdag 20 juli 2016

Zusterdag

Ooit was het zusterdag. Wie graag zou willen weten, wat dat inhoudt? Lees het volgende.
Mijn zus woont in Vinkega, haar dochter in De Hoeve. Niet ver van elkaar.
Onze dochter Sonja wilde mij verrassen met een nieuwe zustersdag te creeëren.Helemaal lukken zal het niet, want in Leusden woont nog een andere zus. De reis van hier naar daar zou te lang worden om verder nog te kunnen genieten. Mijn zus in Leusden is niet meer de jongste.

Dat ben ik wel (de jongste van het stel zussen).
Gerda bracht mijn zus Dicky. Sonja en Gerda???? 2 handen op 1 buik.
Zo gezegd, zo gedaan. De bijeenkomst is bij SonjAnouKoen en bijna tegelijkertijd komen we eraan. Hevige omarmingen en knuffels, zelfs kusje en het feest kan beginnen.

Eerst even de moeilijke momenten de revue laten passeren en pas daarna begon het volgende hoofdstuk.
Voor mij duurde dat al te lang en met m’n grote mond had ik al iets dergelijk geopperd. Dan wil ik m’n tong wel afbijten, maar ik heb een (kunst)gebit en dan was ik m’n tong echt kwijt, want zoiets kunstigs is scherp hoor.

Hevig keuvelend vervolgen we de dag. M’n oudste zus werd door mij nog genoemd, zodat ze er voor mijn gevoel ook een beetje/boel bij was.



Het was geweldig, wat ons de lunch bracht. Er was geen nee te koop, dat was Sonja wel toevertrouwd. Sonja even als extra, je bent een geweldige dochter en teven gastvrouw.
Niet lang na de lunch verdwenen we allemaal voldaan naar waar we vandaan kwamen en Sonja zwaaide ons uit.

Ik zie niet veel achter de enorme bril, maar zag wel, onze Sonja was moe en ik hoop, dat haar Jan haar weer zo fit krijgt, zoals ze meestal was en zou zijn.

Op dit moment reisden ze samen af naar het eiland en dat klonk me heel goed in m’n oren.
Bedankt lieve Sonja, weet dat ik meer om je geef dan ik kan schrijven in dit stuk.

eFVe

p.s.Anne bracht en haalde me en daarvoor kreeg ie een kus als dank.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten