donderdag 21 juli 2016

De Dierentuin

Emmen was het doel, de dierentuin of course.
‘t Was een prachtige dag, ondanks de regen. Er was zoveel binnen. De Vlindertuin won mijn hart, zo schitterend. Wel erg benauwd, maar ondanks dat was ik er 2 keer in geweest.



De apen waren horny, de mannetjes (met rode kont) jensden er op los. Pakten de 1 na de ander onder het lopen met hun enorme knots. Lang, dun en lekker kun je ze noemen, hun wapen dan.
Beren lieten zich niet erg zien. De Leeuwen weer wel en stoeiden er op los. Een Tijger ijsbeerde door z’n kooi.



Eigenlijk jammer, die dieren leven toch echt in gevangen toestand.
Desmond zag al dat moois nog niet zo, maar ik vond het geweldig, zo de tuin was opgezet. Inmiddels is ie alweer vernieuwd, maar dat zal even duren, eer ik er zal komen.
AnouKoen konden de weg blindelings herkennen, waren vroeger lid en kwamen er, ik denk, wekelijks.

Er was chips en tuc-koekjes in oma’s tas, maar de patat en kroket kregen we gratis. Mooi meegenomen. Drinken nam ik voor m’n rekening, mijn entree kreeg ik gratis. Die zou voor Sonja haar Jan bedoeld zijn geweest, maar Jan kon niet.

We reden in onze auto, die reed op Diesel en was vrij groot, konden we allemaal in. Parkeren en diesel was ook voor mijn rekening. Je wilt toch ook iets bijdragen voor de uitnodiging. We hadden een super-dag. Zo’n dag zou dit ouwe mensje nu niet meer aankomen, dat gesjok zou wel erg vermoeiend zijn. Bovendien de Toyota Yaris  zou de groep niet kunnen vervoeren, helaas.
Het weer was regen, zoals ik al meldde, maar buitendien een heerlijke dag. Ik denk er nu nog aan.
Ik krijg die apen en hun seksvolle leventje niet uit m’n hoofd.



Maar terug naar ons normale leventje, de was moet gedaan. Vooruit met de geit.

eFVe

Geen opmerkingen:

Een reactie posten