maandag 11 juli 2016

Tour de France



Het is wisselend weer, maar dan ook echt wisselend. ‘k Was op blote voeten de hele dag. We hebben buiten gezeten, maar hebben voor de rest van de dag wat afgerend. Zon, wind, regen en natuurlijk onweer. De temperatuur is niet gezakt, de zon is er weer, maar ook lichtelijk onweer af en toe, wel zo erg, dat de deur in de kamer niet open kan. Boven de ramen wel, maar de screens niet, dus de zon doet ook daar z’n best. 

Gelukkig was het voor Anne een prachtige fietsmiddag, de tour de France voor TV. Ook ik ben gaan kijken. Ons weer en dat van de tour leek erg op elkaar. Maar zij moesten door, wij zaten droog. Over en weer geschreven met de Steegjes (familie) en verder weinig computersomfort genoten vanmiddag.



We gaan niet fietsen, helaas, het weer is te onstuimig. Lopen is geen optie, want doordat ik de hele dag op blote voeten doorbracht, is lopen op schoenen geen makkie. De bloeddruk, eng laag, maar met minder rennen komen we de avond wel door. Lekker broodje gegeten met aardbeien.
De zondag is me totaal door de vingers geglipt. Misschien wordt morgen een betere dag. Is er iets te klagen? Eigenlijk niet. Nou dan...stop dit geraas onmiddellijk (met 2 dd’s en 2 ll’s).

Even een uitleg, 2 dd’s en 2 ll’s heeft te maken met strafwerk vroeger op school. Toen moest ik 100 keer onmiddellijk schrijven met 2 dd’s en 2 ll’s. Ik was toen zo’n oen en heb het gedaan en ik raak het nooit meer kwijt. Zodra ik het woord onmiddellijk moet/wil/ga opschrijven, komen de 2 dd’s en 2 ll’s er weer bij en niet alleen in m’n gedachten. Frustratie?

eFVe

Geen opmerkingen:

Een reactie posten