vrijdag 22 juli 2016

Auto kopen

De auto is er al een poos, maar zo ging de koop....
Niemand online, jakkes, wat jammer nou. We komen net bij de garage vandaan. Waren naar de VW, Seat en Toyota.

Moeilijk te beslissen voor Anne. Ik ging voor de VW Up, Anne voor de VW Polo. Maar....VW Polo was niet het juiste jaar, niet de juiste kleur en niet de juiste prijs. Niemand kwam adviseren. Wegwezen dan maar.... Hup...naar de Seat-garage. Kijken, kijken en niet kopen. Er was niks bij, waar Anne’s hart naar uit ging. Nog even naar de Toyota-dealer???

Oké. We gingen voor grijs, vrij jong, niet te klein en weinig kilometers. En.....daar stond ie.....Ineens werd ie te duur bevonden en nog zoveel meer. Motorvermogen te klein. Auto te groot.



Een proefrit??? “Ja Anne...doen !!!!” De auto reed prima, voelde goed en naast onze auto toch wel een stuk kleiner. Wegenbelasting een stuk goedkoper. Ja...dat kan gauw, als je een diesel inlevert tegen een benzine-karretje.

Anne wilde nog nadenken. Ik zei: “Schrijf maar eens wat op”.
Zo gezegd, zo gedaan. Ik wilde bieden, Anne nog niet, maar het mocht wel van hem. Ik mocht zeggen, wat ik dacht. Ik wilde er 1000 euro af. Moeilijke gezichten. Even weg van ons...in overleg. Anne zei tegen mij : “Hij biedt een tegenprijs”. Ik zeg: “Ik blijf hierbij”.

De verkoper kwam terug en had 750 euro los gepeuterd. Ik zei niks, dat was niet, wat ik wilde. Maar Anne was er echt blij mee en kocht de auto.
Zonde hé, 250 euro laten lopen, gewoon weggegeven. Zo voelt het voor mij.
Maar....die donderdag waren we dus in het bezit van een Toyota Yaris.

Ik moest dit even kwijt ....!!!!!

eFVe

Geen opmerkingen:

Een reactie posten