dinsdag 5 juli 2016

De Thermoskan

Wij hebben een pratende thermoskan. Brult de hele dag, als er
tenminste water inzit.
Dat doet me denken aan een hele poos terug.
Bij ons vlogen tegen het raam geregeld vogeltjes, niet allemaal
tegelijk, maar eens per week was het wel raak. Nu alles om ons
heen meer is volgebouwd, is het anders.



Ook onze poes zag kans met een vogeltje thuis te komen. At ‘m
niet op, maar legde ‘m voor m’n voeten neer.


Dan ging ik in gesprek met hem, maar het heeft me nooit geholpen.
Op een mooie zomerdag hoorde ik een vogeltje luidkeels piepen.
De kinderen waren beiden thuis en ik maakte me ongerust. Zou
de kat ????? We gingen op zoek, voor huis....niks, achter huis...niks.



Toch, als we weer binnen waren, daar was het vogeltje weer.
Ik weet niet meer, wie van ons 3een het ontdekte, maar.....onze
thermoskan bleek het vogeltje. Vandaag onder eten hoorde ik de
kan van vele jaren later weer gillen om aandacht en moest gelijk
aan dat zielige vogeltje denken. Maar dit geluid is duidelijk anders.
Echt....dan had ik me niet vergist, zeker weten.

eFVe

Geen opmerkingen:

Een reactie posten