zaterdag 8 oktober 2016

Verward...verstrooid...verbijsterd...het is slechts een SENIORENMOMENT



Voor al de ouderen onder ons:
Verward...verstrooid...verbijsterd...het is slechts een SENIORENMOMENT.
Voor een oudere vriend kocht ik een leuk boekje, gevuld met teksten.

Hieronder volgen er een stuk of wat.
Ik ben op de leeftijd dat ik eerst mijn GEHOORAPPARAAT en KUNSTGEBIT nodig heb, voordat ik kan vragen waar ik mijn bril heb gelaten.

Je hoeft niet bang te zijn dat je de verleiding moet WEERSTAAN als je ouder bent. De VERLEIDING weerstaat jou.
Andere mensen noemen me KAAL, ik zie het als een BREDE SCHEIDING.

Ouderdom? Dat is de tijd waarin BEWEGEN MEER LAWAAI maakt dan woorden.
Honderd worden heeft EEN VOORDEEL, je wordt niet lastig gevallen door LEEFTIJDGENOTEN.
Als alles pijn doet komt het besef dat je OUDER WORDT en dat het niet werkt als het géén PIJN doet.
Je kunt het leven aan ZONDER SEKS, maar niet zonder BRIL.



Ik maak me nooit zorgen als ik een BEETJE VERDWAALD raak, ik verander gewoon mijn BESTEMMING.
Als je eindelijk genoeg kennis hebt VERGAARD om door het leven te gaan, ben je TE OUD om je die te herinneren.

Hoe WEET je dat je oud bent? Als je MEER VINGERS dan echte tanden hebt.
TEKENEN van ouderdom? Er zijn er DRIE: GEHEUGENVERLIES en ... die andere twee kan ik mij even niet herinneren.

Je beseft dat je OUDER WORDT als het langer duurt om UIT TE RUSTEN dan om vermoeid te raken.
Ouderdom is de HOGE PRIJS die wordt betaald voor VOLWASSENHEID.

Nog eentje dan:
Ouder worden is VERPLICHT. Volwassen worden is een KEUZE.
En zo zijn er nog een groot aantal, genoeg voor vandaag, toch???


eFVe

Geen opmerkingen:

Een reactie posten