zaterdag 1 oktober 2016

Boodschappen doen



De vriendin van onze overleden buurvrouw mist haar vriendin heel erg en om dat een beetje te verzachten boden we haar aan met ons naar de supermarkt te gaan. Dat was eerder iedere week raak, samen met de buren.

Onze supermarkt heet Aldi en daar komen we wekelijks en dat leek haar wel leuk. Daar kwam ze nooit, Jumbo was hun wekelijkse gang. De buurman eet van een soort tafeltje dekje, dus hoeft geen grote boodschappen meer en dan is het voor hem niet de moeite waard met de auto te gaan.

Zodoende, ze vertelde vooraf, ik hoef niet zoveel. Ik zeg: “We doen samen een kar”. Ze ging akkoord, maar door de Aldi scharrelend kwam ze toch veel lekkers tegen, wat ze niet kende en zodoende hadden we onze ene kar wel barstens vol. Met de auto...dus alles gaat er gemakkelijk in en ze genoot zichtbaar. Ik ook, het is een enig en leuk mens.

En zo kwam het, dat we bij haar aan de koffie uitgenodigd werden en er beslist niet snel weer vandaan kwamen. Wij, zij en ik, konden het wel pratend houden en zo vervlogen de gezellige uurtjes.

Ook Anne deed dapper mee en leek het ook wel leuk te vinden. Snel een opwarmertje opgewarmd en gegeten en hier zit ik weer. Hutspot opgebakken met gekruide kipstukjes in jus(zjuu)....echt aan te raden. Een toetje na en nu.....naar de markt. Het weer is goed, mijn humeur nog beter, dus gaan met die banaan. Hopelijk samen met Anne, maar zo niet, Froukje is een flinke meid en kan alles alleen.

eFVe

Geen opmerkingen:

Een reactie posten