zondag 2 oktober 2016

Bakker Kasper Bijlsma

Ooit hadden we een bakker aan huis. Door het ouder worden is ie gestopt en stil gaan wonen, zo dat heet. Wij zijn nog bij hem thuis op bezoek geweest, Bovensmilde. Het huis was verbouwd voor zover het kon en zo leefde hij verder met z’n vrouwtje.

We hadden een goed kontakt met hem en ze zijn ook hier nog op bezoek geweest. Ik kwam ‘m weleens tegen bij een fietstochtje, waarbij hij mij innig omhelsde. Zo was dus het kontakt. Ook kwam ie aan, als we weer een rit naar Portugal wilden maken. Zij deden dat ook, maar dan onder begeleiding. Wij als pure Friezen kunnen alles alleen, mensen ontmoeten we wel onderweg en tijdens het kamperen.

                                                          Taart van Kasper Bijlsma

Maar om even op onze ex-broodbezorger terug te komen. Ooit hadden we een taart besteld voor m’n verjaardag en ik durfde ‘m niet aannemen, hij was dan zo...ja wat.....niet uit te leggen. Maar dan moest Kasper toch nog even persoonlijk feliciteren en stoof naar binnen. De grote groep mensen moet wel raar gekeken hebben, hij feliciteerde mij met een omhelzing en de hele familieschaar lachte de tanden bloot.

Dat was onze Kasper. Het huis blijkt leeg al enkele jaren en ik heb z’n naam in de omgeving van Bovensmilde niet kunnen vinden. Weg Kasper Bijlsma?????

Horen we via via dat ie vlak om de hoek heeft gewoond, maar was inmiddels wel ziek. Alzheimer en/of Dementie. Ik heb het nooit geweten. We hebben nog om hem gezocht maar het uiteindelijk de zoektocht opgegeven. Einde verhaal bakker Bijlsma. Het spijt me Kasper, we hadden graag afscheid willen nemen; hij is niet meer onder ons.

eFVe

1 opmerking: