woensdag 5 oktober 2016

Dopjes sparen voor het goede doel



Dopjes sparen voor een goed doel, n.l. een blindengeleidehond. Wie wil daar niet aan mee doen. Gisteravond kwam een mevrouw met haar blinde zoon bij onze buurman gespaarde harde dopjes halen. Ik was er en haalde de dopjes van ons snel erbij, alle beetjes helpen.

Het werd een soort praat-avond, maar wel een goede praatavond, want de mevrouw en haar zoon gingen met tassen vol dopjes weer huiswaarts. Zij verzorgde dan de rest, waar de dopjes uiteindelijk terecht zouden komen.

Maar hierdoor kwam mijn bezoek aan m’n eenzame buurman wel wat magertjes over. Pas toen de dopjes ingeladen werden in hun auto ging ik ook huiswaarts. Buurman en ik zijn niet aan ons gesprekje toegekomen. De mevrouw en haar zoon hadden veel te vertellen en luisteren konden m’n buurman en ik best wel goed.

Ik ging huiswaarts met een goed gevoel, maar hoe voelde de buurman zich? In ieder geval was het al dicht bij 8 uur en dan komt in huize Meijer de TV aan.
Vandaag doen we het lichtjes over. Tot dan buurman.

eFVe

Geen opmerkingen:

Een reactie posten