donderdag 6 oktober 2016

Greet, Grytsje, Griet



Greet, Grytsje, Griet,

Mijn allerliefste nicht,
Gisteren trok ik een heel blij gezicht.
In de brievenbus viel iets zwaars.
Wat is dat dan wel voor raars?
Een pakje van Greet?
‘t Is even voor je het weet,
met haar ben ik al over de 60 jaar blij.
Maar wat heeft ze nu weer voor mij?
Een gevoel van herkenning kwam bij me op.
The Purley Queens weer ten top?
En ja hoor daar verscheen het boek.
Daarvoor heb ik al een speciale hoek.
Dit is de derde op rij
en wederom maakt me ook deze weer erg blij.
En dan nog belletjes voor in m’n oren.
Ik ben als Vogelsang geboren.
En wat zie ik zowaar?
Echt heel mooi, niet raar.
Vogeltjes in 2 soorten.
Dat opent alle poorten.
Heus lieve schat zo had ik ze nog niet.
Een kunst zoals jij schiet...
Recht in m’n hart
en ik denk nu met smart....
wat kan ik haar voor moois schenken?
Als je ‘t weet, ik bedien je op je wenken.
Lieve schat, duizend maal dank.
Hopelijk heeft dit gedicht de juiste klank?
Tuten waar je maar wilt, maar houd het net.
Ik denk, dat ik hier nu een punt achter zet.
Ik houd van jou,
lieve, mooie, gulle, hartelijke vrouw.
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
èFVé


Geen opmerkingen:

Een reactie posten