zondag 16 oktober 2016

Aap Noot Mies



Wie herinnert zich nog aap noot Mies???? Ik kan het nog opdreunen. Daar gaat ie dan:
Aap, noot, Mies, Wim, zus, Jet, Teun, vuur, Gijs, lam, Kees, bok, wei-de, does, hok, duif, scha-pen.
Net als de tafels van 1 t/m 10, die dreun ik ook nog op. Zo leren ze tegenwoordig niet meer en toch heb ik er profijt van, zeker weten.




Ooit/eens heb ik een trui gebreid voor een hele lieve nicht. De trui werd duur aan garen, maar dat betaalde haar lieve vader, mijn zwager dus.



Als ik nog aan die trui denk, wat een kolere-werk, maar hij vorderde langzaam en werd steeds mooier. Alles zelf getekend en daarna gemaasd. En daarna die draadjes afwerken, rugpijn was de dank. Maar mijn nichtje is er nog steeds erg blij mee en het is al 100 jaren geleden, dat ik hem heb gebreid en gemaasd en afgewerkt. Ook daar had ik foto’s van.

Zoekt en gij zult vinden.

                                                         Bingo!


eFVe

Geen opmerkingen:

Een reactie posten