woensdag 12 september 2018

Mijn dinsdag

Afbeeldingsresultaat voor de wijde blik in assen
 
Anne z’n opvang-dag. Ze waren hem weer vergeten en ik heb weer moeten bellen. Anne was nog wel zo gedwee, helemaal geen moeilijkheden vanmorgen en dan ....komen ze niet.
Ik ben een kop oploskoffie gaan drinken, m’n e-fiets gepakt en op naar de bouwmarkt “Gamma” genaamd. Een lamp voor in het toilet. Niet echt erin, maar snap me nu maar, want ik weet het niet anders te melden.
 
Snel nog wat kleine boodschapjes in dat centrum “Marsdijk”genaamd en in een dikke wind heerlijk op de e-fiets in een hoge snelheid retour naar huis.
Anouk gevraagd, of ze iets samen met me wilde doen en dat lukte.
We wilden ergens een lunch gebruiken, het werd een cafetaria. Anouk kipnuggets en ik een kroket. Heerlijk!
 
Daar vlakbij was de Action, we konden het niet laten, daar even binnen te wippen. Zagen prachtige giraffen voor Sonja, maar Anouk zag een soort wereldkaart op hout, nog belangrijker.
Die platen begonnen te schuiven en wilden vallen. Beiden bereid de boel tegen te houden, maar .... plots begonnen de giraffen te leven en kreeg ik eentje zo op m’n kop. Anouk bleef buiten schot, maar bij mij kwam direct behoorlijke pijn naar boven. Ik voelde met m’n hand en ontdekte bloed. Niet veel, maar toch..... Die stenen krengen waren behoorlijk scherp.
 

 
De plek is even behandeld om geen infectie te krijgen en ik werd voorzien van een glas water in geval ik in zou storten. Toevallig had ik erge dorst en dronk het verse water in één ruk leeg.
Ik werd als porselein behandeld. Anouk maakt foto’s van het plekje. Eerst met vers bloed, later een bult en een prachtige blauwe opgedroogde bloedkleur. Bijna paars, mijn kleur....
 


 
Anouk zag af van de plaat met de wereld erop afgebeeld. Misschien een andere keer. Dit zootje zou opnieuw gaan rollen en daar hadden we geen trek meer in.
Toch was het een heerlijke middag. Nog even chips gekocht bij Action en maar weer op huis aan.
Mijn jeugd kan weer komen, oma heeft weer chips in huis.
Anouk keerde huiswaarts en Anne kwam vrolijk thuis. Een dag met een gekleurd randje. Zo lust ik er meer.

eFVe

Geen opmerkingen:

Een reactie posten