maandag 10 september 2018

Ik ben ook maar een mens!

Afbeeldingsresultaat voor ik ben een mens van vlees en bloed
 
Ik ben een mens van vlees en bloed en mensen maken fouten.
Ik probeer ons leven samen op de rail te houden, was hem ‘s morgens; twee keer per week komt iemand de grote beurt doen.

Ik zorg dat ie z’n pillen krijgt, iedere dag, 3 keer daags.
Probeer hem te verwennen met eten wat ie graag lust(te). Z’n smaak is na meerdere operaties in z’n neus aan poliepen zo beschadigd, de geur is weg, dus de smaak grotendeels ook. Helaas.

Ik zorg, dat ie er goed uitziet. Hij is het aanzien nog waard, in ieder geval voor mij.
En dan gaat ie twee keer per week naar de opvang, als ie niet toevallig ook naar WZA moet.
Ik wandel met hem en z’n rollator, wat niet vaak meer lukt.
Ik blijf thuis, omdat hij eigenlijk niet meer alleen vertrouwd is. Alleen de dagen van opvang kan en mag ik vrij bewegen en haal de nodige boodschappen.

Ik koop hem een vest omdat de truien lastig uit en aan gaan. Ik koop hem nog een vest voor dat het vest bevlekt/gevlekt is.
Ik bestel de kapster, zodat ie er nog beter uitziet.
Hij slaapt in de kamer, ik stop ‘m ‘s avonds toe/in.
Ik pas ‘s nachts op hem door middel van de babyfoon.
Dit alles lijkt goed, ook voor mezelf als ik dit lees, maar......
 
Als ie ‘s nachts onrustig is en hij aan iedereen vertelt, dat ie goed slaapt, ben ik narrig. Hij slaapt niet goed. Ik slaap dan ook niet en ben moe.
Als ie niet luistert, ben ik ongeduldig. Als ie het niet snapt, ben ik verdrietig.
Als ie stiekem de trap op gaat, spreek ik op een heftige toon. De trap is verboden terrein, daar ging het al eens mis. Als ie te weinig eet, ook daar let ik op. Hij mag niet afvallen. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik ben best streng en het voelt heel akelig, dat ik dat moet zijn. Alleen dat onthoudt hij.
 
Afbeeldingsresultaat voor streng zijn
 
Mocht dit niet duidelijk zijn, het gaat over mijn andere helft, mijn Anne. Z’n spierziekte Myasthenia Gravis benadeelt hem en dan is er nog dat warrige hoofd. De uitslag komt binnenkort en dat is moeilijk voor hem en voor mij. De Thorax scan geeft al een uitslag, die uitslag is goed, er volgt geen operatie. Of we het anders wel gedaan hadden met zo’n warrig hoofd? Het lijkt mij, dat narcose hem niet goed zal doen.
 
Dit moest ik even kwijt.

eFVe

Geen opmerkingen:

Een reactie posten