zaterdag 22 september 2018

Een drukke en wijze dag

Afbeeldingsresultaat voor een drukke dag
Is het een leuke dag? Ik vraag het Anne. Ik houd wel van die bewegingen, maar het draait allemaal om mijn Anne. Veel visites vandaag, maar voor een goed doel.
Een drukke dag kan eindigen in een wijze dag. Hier moeten we van leren.
Afbeeldingsresultaat voor 11 uur
Eerst de fysiotherapeute. Zij is met Anne gaan lopen met de rollator en .... het is weer een begin. Geweldig. Volgende week komt ze weer.
Afbeeldingsresultaat voor 12.45
Dan de logopedist. Hij komt kijken, hoe eten gaat bij diezelfde Anne en vandaag ging het uit de kunst. Hij deed ook extra zijn best. Maar de Logopedist is niet tevreden, wil ook het warm-eet-patroon zien. Jeetje, hij komt half zeven, maar nog net niet mee-eten. Maak me er nu al druk om. Kook zo graag met m’n elektrische pan.

Wat kan mij ‘t schelen, ik doe het nu ook.
Om twee uur zal Annet komen, zij is van I-care. Ik heb wel dingen die ik aan haar kwijt wil en misschien heeft ze zelf ook vragen. En Anne? Hij laat het allemaal gebeuren.
Afbeeldingsresultaat voor 2 uur
Annet kwam en ik gooide al mijn vragen in haar richting, ze is ons aanspreekpunt en was sinds 30 juli nog niet weer geweest. Dat was te lang en ze zal haar leven beteren. Och nee, zover zijn we niet gegaan hoor, maar ze komt binnenkort wel weer, er is al een datum.

We zijn een stuk wijzer geworden, maar nog geen antwoorden.
Annet is van I-care of had ik dat al gemeld?

Voor het avondeten komt Erwin hier weer, even zien hoe Anne eet. Hij is een gezellige vent, dus het voelt niet als een gevaarlijke onderneming. Hij komt, beoordeelt, helpt en gaat.
Het mag, het kan, het moet. Straks dus meer.
Erwin gaf tips, maar Anne deed het vandaag reuze goed, maar ook die paar tipjes waren erg welkom.
Diezelfde Erwin is onze logopedist, maar wat ik heel geweldig vind, hij was jurist.
Iemand die z’n hart is gaan volgen door de ziekte van z’n vader en is na de studie afgerond te hebben nu zo’n anderhalf jaar in dit vak.

Wij hebben vertrouwen in hem, hij stelt de mensen op hun gemak en eet voor de gezelligheid een Tiramisu-toetje mee. Waar vind je zo’n logopedist? Hier dus.
Tot volgende week Erwin en dan om tien uur op de vrijdag. De koffie zal klaar zijn.
Afbeeldingsresultaat voor klok van 10 uur
Wat een dag, we mogen na de oefeningen lekker met de beentjes omhoog TV kijken en daarna is het bedtijd en zit deze drukke en wijze dag erop.

eFVe

Geen opmerkingen:

Een reactie posten