vrijdag 21 september 2018

Iets moois


 
Het overkwam me vandaag. Nicht Gerda kwam mij vandaag verrassen met een ring en een hangertje van m’n zus Dicky. En wat voor ring en ook het hangertje is bijzonder.

De ring is van Indisch zilver, dus een prachtige combinatie van en m’n zus en m’n zwager. Hij heeft gediend bij het leger in Indië. Vroeger was ik nog in de veronderstelling, dat hij mij een aapje mee zou nemen. Een kaart had hij er al van gestuurd, maar wat ik nu uiteindelijk heb gekregen, is zoveel meer dan een aapje, zo prachtig. De foto is het bewijs.

Ook het hangertje lijkt Indisch zilver en dan nog wel een uil. Mijn zus spaarde uiltjes in alle vormen en waarden. Zo mooi en zie mij nu eens mooi zijn met prachtige erfstukken van mijn lieve zus Dicky. Ik ben er super gelukkig mee.

Misschien mag ik dit niet melden, maar de kinderen van m’n zus, Gerrit-Jan en Gerda hebben hier een hele middag over gedaan om te kiezen, wat het moest worden. Ik ben dol gelukkig en heb het gevoel, dat ik m’n zus zowel als m’n zwager met me meedraag.
 
Nicht Gerda bleef bij mij gedurende deze dag en dat was zoooo fijn, zoooo gezellig en wat hebben we gedaan? We zijn buiten de deur gaan eten, letterlijk buiten. Prachtig weer, mooie temperatuur en wat aten we? Hier volgt een foto, maar we hadden inmiddels al wat verorberd. Konden niet wachten.
 

 
En dan is het weer tijd voor haar om te gaan. Tot de volgende keer, lieverd. 
Net toen Gerda hier de poort uitreed, kwam Anne met/in het busje aanrijden. Ze wachtte even op hem en beiden waren ze blij met het weerzien. Anne zei zelfs nog: “Ik herken je wel hoor”. 
De beide chauffeurs van het busje namen afscheid en tot de volgende keer. Malle jongens, maar wel leuk/gezellig.
 
Gerda, het was weer geweldig. Jammer dat Sonja er niet bij kon zijn. We doen het nog eens over, eten dan die beloofde pizza en misschien zelfs met nicht Thea erbij? Het moet ook allemaal maar lukken met vrije tijd.

Ik sluit af met een zalig gevoel en ik hoop, dat Gerda daar ook een beetje van mee gekregen heeft. Ook Gerrit-Jan, heel hartelijk bedankt voor die prachtige sierraden en weet, onze deur staat altijd open voor jullie.

Dank, dank, dank.

eFVe
 

1 opmerking:

  1. Lieve Froukje, wat een mooi emotioneel geschenk, kan mij voorstellen dat je er enorm blij mee bent.
    Toen mijn moeder was overleden kreeg ik haar gouden broche en overal waar ik naar toe ga doe ik de broche op zodat mijn moeder bij mij is al draag ik haar in mijn hart.
    Lief dat je familie dit aan jou heeft gegeven.
    Draag het met liefde en trots.
    Dikke knuffel.

    BeantwoordenVerwijderen