maandag 4 december 2017

Pepermunt

Afbeeldingsresultaat voor foto DF pepermunt
 
Ik ben er dol op, maar mijn buurvrouw ook. We jutten elkaar op, als we ze ergens kunnen kopen, doen. Maar dan wel de speciale DF pepermunt.
 
Ooit in m’n vroegere leven was mijn baas er dol op en leerde ik toen al die bijzondere DF pepermunt kennen. Laat hij Dirk heten en ik Froukje! Het was dus duidelijk onze pepermunt en hij was gul met die pepermunt, héél anders dan met andere waarderingen. Eens kreeg ik opslag en na aftrek van al die ongemakken bleef er één gulden vijftig cent van over en moest ik ook nog dankjewel zeggen. In de maand..... Hij was de baas. Dirk Bernardus van der Pol Azn., ik zal ‘m nooit vergeten. Overigens wel veel van hem geleerd. Zou ik het nog allemaal weten? Het is 63 jaren geleden. (Toen al dol op DF Pepermunt)
 
Wat ik eigenlijk wilde melden, ik was nog maar koud thuis, hoorde ik de brievenbus. Gauw kijken en wat lag daar? Een zakje DF pepermunt. Van m’n buurvrouw, het kan niet anders, zij en ik zijn de enigen die er dol op zijn, of bestaan er meer verslaafden zoals mijn buurvrouw en ik?
Pepermunt, maar dan DF pepermunt.

eFVe

Geen opmerkingen:

Een reactie posten