zondag 31 december 2017

Laatste dag in 2017

 
Afbeeldingsresultaat voor oliebollenkraam koopmansplein assen
 
Een bekend beeld voor de Assenaren. Met z’n allen voor oliebollen en appelflappen. Deze kraam staat er het hele jaar en alles is lekker, als je ervan houdt. Deze foto toont nog niet eens de drukste tijd. Oliebollen horen nu eenmaal bij Oudejaar vieren, toch?

Met heimwee naar vroeger denk ik aan mijn moeder. Zij bakte de allerlekkerste oliebollen en appelflappen. Wat kon ik daarvan genieten. Dat was toen.
Vandaag de dag zal ik een appelbeignet eten, verder ga ik niet. Morgen nog eentje en dan is het alweer één Januari 2018. Daar kom ik morgen op terug.

Vandaag vieren we het Oudejaar. Alle herinneringen even doorworstelen, mooie en minder mooie. Tranen van verdriet, maar ook van geluk. Tranen van het lachen. Alles hoort erbij.
Een overdenking is best veel als je de tachtig jaren hebt gehaald.

Op m’n veertiende jaar aan het werk, nog met permissie van de toenmalige Koningin. Op mijn zeventiende de man aan mijn zij gevonden en gehouden tot en met nu. Op mijn vierentwintigste jaar getrouwd met diezelfde man. Vijfentwintig was ik toen onze dochter geboren werd. Dertig jaar toen onze zoon het levenslicht aanschouwde.

Met beiden een moeilijke start gehad, de één wat langer dan de ander, maar mijn schatten doen het nu goed en hebben zich uitgebreid. Van onze dochter mogen we genieten van twee kleinkinderen en onze zoon brengt er nog eentje bij.

Nu ik dit zo schrijf, mag ik me dan een gelukkig mens voelen? Anne en ik beiden nog in leven en onze nakomelingen maken het goed.
De verjaardag van Anne gezamenlijk mogen vieren met iedereen die erbij hoorde. Ons gezin voelt groter en groter te groeien en daarbij mogen wij nog steeds horen en van genieten.
Afscheid nemen we van het jaar 2017 en verwelkomen we het jaar 2018.
 
Afbeeldingsresultaat voor Mooie vuurpijl 2017/2018
 
En dan te weten, dat ik grote angsten ken voor het vuurwerk. Achter m’n raam boven kijk ik naar de prachtige kleuren. De geluiden mogen me gestolen worden, zou het ooit nog wennen?
Welkom 2018.
 
Afbeeldingsresultaat voor begin 2018Afbeeldingsresultaat voor foto 80 jarige en een pasgeboren baby
 
Voor een ieder, vier het op gepaste wijze, dan komt alles goed, meldt deze (on)wijze vrouw.
 
eFVe

Geen opmerkingen:

Een reactie posten