dinsdag 12 december 2017

Een dag geleden

Afbeeldingsresultaat voor Vogeltjes voeren in de sneeuw
 
Ik schreef, Code Oranje was niet erg van toepassing in onze omgeving, maar ik juichte te vroeg. We hebben daarna best veel sneeuw gehad, maar de meeste ongelukken waren toch elders.
Vandaag is het Code Geel en zal ik niet melden, dat het er niet op lijkt, want ik ben waarschijnlijk weer te vroeg. Zal m’n verhaal pas afmaken, als het echte probleem en Code Geel niet meer van toepassing is.

Volgens de laatste berichten wordt er om ongeveer drie uur enorme sneeuwbuien verwacht, dus wederom geen neus buiten de deur, behalve de vogeltjes voeren in onze tuin.
 
Afbeeldingsresultaat voor Code geel in Drenthe
 
Ongeveer drie uur zal het weer gaan sneeuwen en dat is echt zo, maar nu is het vier uur en kijk naar de foto, meer is het nog niet.
Ben ik weer te snel? Ik zal het nog even tijd geven.

In m’n jonge jaren genoot ik van dit weer. Ik was niet in huis te houden en mocht mijn vader zelfs helpen. Hij was broodbezorger. Dat kennen we nu niet meer, iemand die het brood bij je thuis komt bezorgen.
Dan mocht ik met m’n bijzondere/vreemde/rare slee mee, omdat de bakfiets niet vooruit te branden was. Ik kan me nog goed herinneren hoe trots ik was. Hoogst persoonlijk bracht ik brood rond.

Ik denk, dat we het toen wel Code Rood mochten noemen. Er was veel minder verkeer op de weg, het was hard werken voor de boeren en burgers en buitenlui.

‘t Is dat mijn leeftijd het me niet toelaat, ook geen kijk natuurlijk, anders zou ik nog graag een sprintje trekken op m’n eigen gemaakte glijbaan in de straat. Wat was dat leuk, ik zie de jeugd dat bijna niet meer doen en tegen het gevaar wordt er dan ook onmiddellijk zout gestrooid. Sneeuwbalgevechten ... ook leuk.
 
Afbeeldingsresultaat voor sneeuwbalgevechten
 
Zal ik Code Geel maar afsluiten? Het sneeuwt heel zachtjes door en er ligt best wel weer wat, maar verontrustende berichten heb ik nog niet.
De dame in het paars is klaar voor een sneeuwbalgevecht. Nog even kneden en gooien maar.
Code Geel brengt me weer tot deze onzin.
 
Afbeeldingsresultaat voor code rood
 
Hier kwam pas het bericht binnen, dat Code Rood is afgegeven voor Drenthe. Ik hoop, dat het een vergissing is, ook al zie ik, dat inmiddels de sneeuwvlokken in maat zijn vergroot. Als dat zo doorgaat, dan ziet het er voor morgen niet echt lekker uit. Duimen met z’n allen, dat het stopt met sneeuwen, er ligt inmiddels genoeg.

eFVe

Geen opmerkingen:

Een reactie posten