zaterdag 2 december 2017

Een slecht begin

 
Afbeeldingsresultaat voor bloedneus
 
Vanmorgen zoals (bijna) iedere zaterdagmorgen boodschappen gedaan, samen. De kou is erg aanwezig. Die kant gaan we weer op, maar....dat mijn Anne daar moeilijkheden mee heeft, weet ik ook als de beste en ineens kreeg hij (van de vorst) een bloedneus. Hij was er snel bij, had deze week al eerder iets dergelijks ondervonden.

Zo begon dus onze dag.

Onze nicht in Australië belde, ik had al een poosje niks vernomen, dus blij met het gesprek. Anne is haar oom, dus ook hij kwam aan de beurt. Ze bedacht, dat ie een mutsje moest dragen, maar op z’n neus is toch wel erg moeilijk.
 
Afbeeldingsresultaat voor rood eierdopje
 
Gemeen als ik ben, bedenk ik, een rood eierdopje. Dat zou kunnen, z’n neus is niet fors. Maar dan zitten we wel in de verkeerde tijd. Het is Sinterklaastijd en daarna Kerstmis. Geen clown te bekennen in die tijden. Dus toch maar niet. Een watje in de neus en verplicht thuisblijven. Zo zal het in ieder geval vandaag moeten. Het blijft koud zo te zien.

Een slecht begin hoeft niet akelig te eindigen, toch?

eFVe

Geen opmerkingen:

Een reactie posten