donderdag 16 juni 2016

Vrij en Blij



Gisteren een routine-bezoekje aan de arts en bij het weggaan, kwam ik een lachende dame op haar Scootmobiel tegen. Ik moest voor haar opzij en zei, snelverkeer gaat voor. Waarop de dame in kwestie erg moest lachen en vertelde van de te grote bocht.

“Fijn, dat ze bestaan, deze voertuigen “, zei ik en zij op haar beurt. “Ik kwam anders nergens “. Ik heel betrokken: “ U bent ook nog niet oud “. “Nou..”, zei ze, ” raad eens, hoe oud ik ben?” Ik schatte tegen de 60 jaar? En lachen dat ze deed. Ze zei: “ Ik wordt al 69 “. “Geniet er maar van, dat U er zo uitziet”, was mijn antwoord. Er nog achteraan, “Het komt door Uw humor.....”

Achter mij had zich inmiddels een soort file gevormd, dus snel afscheid nemen. Met een lachende Hi five gingen we ieder ons weegs en fietste ik vrij en blij langs ‘s Heren Wegen.
Ik voelde mij vrij en blij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten