maandag 6 juni 2016

De 4 Daagse

Vandaag is de 4-daagse begonnen en raad eens wie er mee doet? 
Onze Desmond, onze jarige Desmond. 10 jaar inmiddels en loopt ook 10 km..
Vanmiddag al even een bakje met zoute stokjes gebracht en nog een kaart van Jenny met een pakje chips. Maar dat mag niet mee. De stokjes (prepsels?) wel.

Ook was er een kaart van ons aller vriend Henk Velda. Desmond was super verbaasd en zei : “Oma.....is die kaart echt uit Australië gekomen?”
“Ja...Desmond, kijk maar naar de afzender”. Weer verbaasd: “Hoe kan dat, precies op m’n verjaardag en dan ook nog geld. Moet je zien oma, een 2 dollarmuntstuk”. Oma keek eens goed en las het echt, het was dus zo.


Oma, ik dus, fietste weer huiswaarts. Snel een hapje eten en gaan met die banaan.
Al vroeg stond oma te wachten op de Emmaschool, maar intussen is er meer dan een uur verstreken en ik ben net weer thuis.
Inmiddels waren Jo en Ron ook gearriveerd en daar kwam onze jarige aangerend. Rechtstreeks in oma’s armen. Mijn hart maakte een sprongetje.
Johanna maakte een foto. Een mevrouw naast mij riep nog aan Des: “Ben jij de jarige”. “Ja”, zei Desmond en de aardige mevrouw feliciteerde hem.

Jo en Ron verdwenen met Hetty en Robert naar hun huis en dat was nog maar de eerste dag.
Ik ben een gelukkig mens.

eFVe

Dag 2 is aangebroken. Een beetje moeilijk wakker worden, maar ‘s avonds een vent/kerel(tje), ‘s morgens een vent/kerel(tje).
‘s Middags ben ik opnieuw even weer wat gaan brengen en er is keus. Dus aan Desmond, wat ie lekker vindt. Die keus is gauw gemaakt.


Doordat de warmte nadrukkelijk aanwezig is en de afstanden ver van mijn bed, bij wijze van spreken, besluit ik, niet te gaan kijken/zwaaien/hi-five-een. Ik weet dan niet waar en wanneer en hoe laat ik ergens moet zijn.

Johanna heeft me later gemeld, ze zijn zingend de tocht doorgekomen, zodat Desmond nadien hees was. Ook dat is later over gegaan.
Voeten in een teiltje na thuiskomst. Als er tenminste een teiltje is..... 2 emmers doen dienst, werkt eender, maar.....toch iets byzonders.
Oplossingen zijn er om te bedenken, toch???? Huize v.d. Meulen/Takens wel toevertrouwd.

Afwachten hoe de volgende dag begint. Ik zal het horen/lezen.
De 4-daagse, 10 km. en 10 jaar. Het is niet niks.
Tot morgen.

eFVe

De 3de dag, 1 na de laatste. ‘s Middags nog langs geweest om wat te brengen. Desmond keek TV en was daar erg mee bezig. Ben dus niet lang gebleven.
‘s Avonds ben ik gaan wandelen met m’n ex-buurvrouw en laten we toen ineens terecht komen in de 4-daagse-wandelaars. Deze oma was niet te houden, moest en zou blijven wachten om haar Desmond te zien. Het begon te regenen, niet leuk, maar ‘t was nog zachtjes. Al die kinderen in optocht, prachtig om te zien. Maar oma heeft de Emmaschool gemist, te laat dus.


Toch maar naar huis, buurvrouw naar het hare ik naar de mijne. Alle frustraties er even uitgooien bij opa. Ook hij vond het jammer....voor mij.

eFVe



De 4de dag.
Het zit er bijna op, vandaag de intocht. Ben benieuwd wat ze zullen dragen als Maya’s.
Al op Google gekeken.....ik blijf benieuwd.
Dit zou de mooiste dag worden, ware het niet, dat de weersgoden dwarslagen. Spannend tot de laatste minuut. Doorgaan of afwimpelen. Assen werd geteisterd door Donder en Bliksem, heel niet dichtbij, maar een deel van Assen hadden al wel noodweer. Bellen over en weer, vroeg gegeten. 


Flesje frisdrank klaar gelegd. Ronald zowel als Sonja hadden kontakt met ons, wat zou het worden??? Vorig jaar was het de laatste dag echt noodweer, stoppen doorgeslagen. Mensen renden zoekend naar hun kinderen, kleine kinderen ook nog.
 
Nou, je hoeft niet meer te raden, mijn schrijven geeft het al aan, over en uit. De leiding heeft beslist.
De telefoon rinkelt.....Desmond aan de lijn. “Oma...het is afgelast !!! “ Ik hoorde aan z’n stem dat ie teleurgesteld was. Logisch. De wandeling zou veel korter zijn, hij was er klaar voor. 

Wij ook, vroeg gegeten, andere schoenen aan en maar naar boven rennen. Kijken wat Ronald meldt, wat de weersberichten zijn op “Buienradar.nl “.
De buien leken over, maar de beslissing was genomen/gevallen.

Ik bel Desmond op, wij gaan, als hij wil, morgen naar het Pannenkoekenschip, samen !!!
Pas contact gehad en een dikke vette jaaaah voor morgen. Dit verhaal wordt dus morgen vervolgd.

‘t Is de volgende dag. Afspraak gemaakt en hier ben ik dan.
Ieder een pannenkoek, ik eentje (sorry, mag niet) met spek en Desmond met salami. Drinken?
Ik water en Desmond 2 Fristy’s.

Ronald had ‘m gebracht en ik bracht ‘m weer thuis, onderwijl zingend:
Daar boven op die berrug,
daar boven op die berrug,
daar woont een stier,
daar woont een stier.
Die drinkt geen melluk,
die drinkt geen melluk,
maar Heineken-bier,
maar Heineken-bier.
En van je hela hela hela hela ho,
hela hela hela hela ho !!!
Dat liedje zongen de heren en dames, meisjes en jongens onder het lopen de vorige dagen.
Moest ik toch ook even snel leren.

Maar jammer was het wel, de afloop. Het etentje maakte het weer goed. Des kon de pannenkoek niet helemaal op, maar het ijsje wel. Hij een verrassingsijsje en ik eentje met warme kersen.
Er werd nog een enorme joekel van een warme wafel bij geserveerd, maar dat zag oma niet meer zitten.


Nog een 2-tal foto’s gebietst bij Ronald van de Maya’s. Ze hadden verkleed gemoeten, helaas.
Ik ben het zat, dit was de 4-daagse, het is warm vandaag, ik stop ermee.
Desmond gaf de eigenaar nog wel 5 sterren kado en daar kon eigenaar Bennie het goed mee
doen. Hij bedankte Desmond !!! Het ijs was gratis, had ik nog tegoed, dus...ook bedankt Bennie.
Einde 4-daagse, het zijn er inmiddels al 5.
Eind goed....al goed !!!

eFVe

Geen opmerkingen:

Een reactie posten