woensdag 1 maart 2017

Plagen / Pesten



Weinig verschil in het woord en doet me denken aan zo’n 40 jaar terug.
Ineens zag ik (ik geloof) drie jongetjes langs huis rennen en verstopten zich in onze schuur. Nog geen drie tellen erna komen er twee ventjes boos aan, eentje met een stok.

Te gek, dus ik er naartoe. Vragen wat er aan de hand was. Zegt me dat ventje met stok: “Ze pesten me”. Dat was voor mij niet genoeg uitleg, dus ik vraag verder, wat er dan werkelijk gebeurd is. Zegt dat knulletje: “Ze schelden me uit voor BELLO “. Ik denk gelijk aan een hond en vraag verder waarom. “Omdat ik op de B.L.O. zit”. Nu wordt het me duidelijk en roep de boeven bij me. 

Drie ondeugende kopjes kijken me aan, ik leg uit, dat het niet weer mag gebeuren en pesten heel erg is. Ze zeggen sorry en knikken heftig en Bello vertrekt met stok en vriend.

B.L.O. betekent in/op deze school Buitengewoon Lager onderwijs. 
Ik ga weer naar binnen en...sorry.....moet in mezelf wel lachen, Bello, hoe verzinnen ze het en dan ik, gelijk aan een hond denkend. Dikke donders die drie in onze schuur. Pesten of plagen het mag niet weer gebeuren.

eFVe

1 opmerking: