zaterdag 25 maart 2017

Grote plannen


Maar er kwam weinig van terecht.
Half twee, ik naar de buurvrouw. Zij is al klaar en vindt me al laat. Doet gauw haar jas aan en we lopen samen naar de deur, waarop ze ineens zegt: “De auto moet nog mee !!!”. Ik zeg: “Heb je wel zo’n grote zak ?”.

Zij weer naar binnen, autosleutels en autopapieren en wij op pad. We hebben een heel groot winkelcentrum met parkeerkelders gratis. Altijd leuk, de auto staat droog en wij gaan met de lift naar de Lidl. Ik had er een koekenpan gezien, de verkoop zou donderdag beginnen, dus vandaag. Wij zoeken en zoeken. Ik wil niet langer en ga naar de kassa vragen, waar ik de pan kan vinden. Vragen ze hoe de pan er uit ziet. Ik zeg: “Met twee handvaten”.  De meisjes schieten in de lach en bellen naar de chef en vragen inderdaad naar een koekenpan met twee handvaten, niet gelovend, dat ie bestaat. De Chef komt en kan de reclame-folder niet vinden. 

Kina koopt intussen nog even, wat er voor haar gading is en ik wacht, de wacht der wachtenden. Ja...de folder is gevonden. Op de bladzijde naast de koekenpan staat, dat de verkoop vanaf maandag is. Zo stom, dat was dus niet duidelijk. De meisjes lachen opnieuw en denken, dat ik het mis heb, een koekenpan met twee oren wordt opnieuw genoemd. Ik zeg in hun richting: “Echt waar dames, kijk maar?”. Ze moeten nog harder lachen.

Kina wil pinnen en is haar pinpas vergeten. Gelukkig kon ze contant betalen, maar bij de uitgang bedenkt ze zich, rent naar binnen en wilde meer geld pinnen. Dat kan bij de Lidl. Wat zullen die meisjes opnieuw gelachen hebben, ze was immers haar pin-pas vergeten !!!!! Ik heb er echt hardop om moeten lachen en Kina hikte mee.

Wij brengen onze boodschapjes in de auto en gaan wandelen, maar wandelen werd niet echt wandelen, want we waaiden amper om. Hebben nog langs een walletje op een bankje uit de wind gezeten, maar dat verveelde ook snel.

We zijn gaan zondigen, hebben beiden een kroket verorberd, hebben er zelfs wat ijs erbij gekregen en daarna op naar huis. Deze wandeling heeft ons niet veel geboden en toch was het een HEERLIJKE middag.

En toen was er thuis thee.....met een koekje.

eFVe

Geen opmerkingen:

Een reactie posten