vrijdag 24 maart 2017

Domme Ik


Zoekgeraakt en gevonden.
Vandaag prachtig weer, dus Froukje eruit !!! Direkt na het eten de fiets gepakt en daar ging ze. Natuurlijk wel plichten, maar dan heb je ook een doel.

Voor een winkel, waar ik naartoe wilde, waren twee jonge mannen onze krant aan het promoten. Wij zitten al tijden zonder en dezelfde jongens was ik al eens eerder tegen gekomen.
Een praatje en ik kende de uitkomst al. Twee jaar de krant tegen gereduceerde prijs. Volgens mij kunnen we ons dat niet permitteren, Anne is vijfentachtig jaar en ik ben met een dag tachtig jaar. 

Dat bracht ik meteen midden in het gesprek ter berde. Daar was wat aan te doen, het kon ook voor een maand, daarna de volle prijs. Uiteindelijk verplichtte ik mij voor een jaar en bij overlijden stopt het sowieso. Leek mij een goeie deal. Kreeg een gratis krant van vandaag en daarna verdween ik de winkel in. In m’n netje stopte ik de krant en kocht, wat ik dacht nodig te zijn en rekende af bij kassa vijf.

De jongens knikten nog weer naar mij terwijl ik m’n fiets opzocht. Boodschappen in de fietstas en....ja en ????? Weg fietssleutels, twee stuks nog wel. Eentje voor het extra slot. Hoe ik ook m’n zakken en tas controleerde, de sleutels bleven weg.

Rustig blijven Froukje, wat deed je zoal? Een krant bestellen en eentje krijgen. Ik naar de jongens. Ze gingen naarstig op zoek voor en met mij, maar daar waren de sleutels niet te vinden.
De winkel maar in en dan bij de kassa vragen of daar sleutels gevonden waren. Ja hoor, twee sleutels aan elkaar. De mijne dus. Wel wachten tot de rij mensen geholpen worden, maar haast had ik niet. Wel dat ik dacht, als m’n boodschappen maar niet gestolen worden. Het zou een makkie zijn, de fietstassen puilden uit.

Ik reageerde nogal blij en een meneer riep naar mij: “De humor ligt op straat”. Ik zag niks liggen en we waren in de winkel. Het werd gezellig en ik was nogal luidruchtig vanwege m’n blijdschap.
‘k Had zo een relatie kunnen beginnen, twee mannen hadden er duidelijk pret/lol in.

Gelukkig met m’n sleutels verdwijn ik de winkel uit terwijl de beide mannen met veel kabaal me nog nariepen. Ik reageerde maar niet meer. “Ik ben al bezet”, riep ik nog in hun richting en beiden vielen in een slappe lach. De jongens met de krant knikten blij in mijn richting en zo werd het zelfs met mooi voorjaarsweer en boodschappen halen en sleutels verliezen toch nog een hele leuke dag.

Vanavond een leuk programma op TV, chips erbij en deze dame is weer heel gelukkig, maar dan wel met m’n eigen man.
Domme ik.

eFVe

Geen opmerkingen:

Een reactie posten