maandag 18 september 2017

Therapie-zwemmen



Drie kwartier, acht euro, even ter informatie.

De eerste les. Hilda als leidster. Met zwempartner Ina afgesproken, zo’n eerste keer vind ik het altijd weer eng om de weg in het zwemparadijs te vinden. De tweede keer trouwens ook, enz. enz. enz..
Omkleden in een kleedhokje en kleding opbergen in een locker. Nog bedankt Ina voor je assistentie.
Jeetje, waarvan had ik nu de zenuwen? ‘t Was super, lekker warm water, mooi diep, het water stond me tot aan m’n lippen. Wie wil dat nu niet?

Ongedwongen door het bad banjeren met juf Hilda in ons midden met allerlei oefeningen. Goed, beter, best. Natuurlijk lukt me niet alles, m’n evenwicht is altijd al ver te zoeken en ook deze keer niet gevonden. Volgende week zoek ik verder.

De tijd vloog voorbij en ik zie alweer uit naar volgende week. Drie kwartier zou dus langer moeten voelen dan ons vorig zwemfitness, maar niets is minder waar. Het voelt wederom te kort.
Ik voel me blij, heerlijk en fit. Vind het wel fijn, dat Ina er bij is, tenminste een bekend gezicht. Er is nog een Ina en een Kees. De enige man in ons midden met, zoals het mij lijkt, een prachtig mooi geblondeerd permanentje.

Nog twee zwem-fanaten op de hoogte brengen van ons wel en wee en verder geen verplichtingen.
De groep is groot, groter, grootst. Maar niet hinderlijk, we komen allemaal op en met onze eigen snelheid door het bad, een beetje kris-kras, wat voor mij heel goed voelt. Volgens mij voor zwempartner Ina ook.

Tot volgende week Ina.
Therapie-zwemmen, heel anders dan ik verwachtte. Leuker en drie kwartier, heerlijk !!!

eFVe

Geen opmerkingen:

Een reactie posten