donderdag 7 september 2017

Een Waterkoker


Ik kocht er eentje, niet duur bij Action. Een prachtige glazen, ware het niet, dat het prachtige glas na één kookbeurt al aangeslagen was met kalk. Zo is dat dan, maar na een aantal dagen ging ie zelfs niet uit en dat kan niet voor oude mensen, ze kunnen het vergeten.
Ik bracht ‘m terug, geen punt bij Action. Kreeg m’n geld terug.

Van ons kamperen hadden we nog een prachtige verchroomde, maar ook die gaat niet uit. We hebben ‘m jaren gebruikt, maar met kamperen loop je niet weg bij waar je mee bezig bent. Thuis wel.

Op een keer was de keuken, vooral de ramen, zo beslagen, zodat ik Anne riep en vroeg, wat gebeurt hier Anne? De kan vergeten. Daar heb je ‘t al. Kon wel gelijk de ramen lappen, dat was dan wel een voordeel, maar de rest van de keuken was niet aan een beurt toe en ik al helemaal niet.

Vandaag iets in het krantje van Blokker ontdekt, mooie kokers met korting. En...”wij bint zunug”, dus ik erop af. De goedkoopste kannen waren al weg, maar een prachtige roestvrijstalen kan van Tomado stond er nog te pronken.

Meteen de juffrouw gevraagd, of er nog eentje was en zij ging gelijk kijken. Niet één meer. Alleen deze en die was dan zonder doos. “Zonder doos geen garantie ?”, vroeg ik. Ook garantie. Ik dacht even na, 2 jaar garantie en een Merkkan. Ik doe het. En...wat kreeg ik toen nog extra op de afprijzing? 10% korting. Hebbes.

Het water voor de thee kookt en de kan kleurt prachtig rood, kan zelfs op meerdere temperaturen en roept met een fel geluid, dat ie klaar is en stopt meteen. Wat weer een geluk voor deze vrouw.
Wel even op de bon laten zetten, dat de garantie nog geldt, ook zonder doos. Ik ben helemaal blij.
Een nieuwe waterkoker.....Wow.

eFVe

Geen opmerkingen:

Een reactie posten