donderdag 28 september 2017

Een raar vervolg

 
 
Afbeeldingsresultaat voor foto duim naar beneden
 
Een beetje raar mag ik het wel noemen. Gisteren werd een begin gemaakt met ons nieuwe dak op de garage en vandaag zou het afgemaakt worden.

Gisteren kwamen de werknemers hier koffiedrinken, soep-eten en nogmaals koffiedrinken. Voor vandaag heb ik alles zo opnieuw gemaakt, wel een ander soepje, maar de baas helpt mee. Eén der werknemers kan vandaag niet en de baas schijnt zijn plaats in te nemen.
Ik zal de laatste zijn om nu de pauzes te bepalen en wacht af.

Inmiddels drinken wij onze koffie en daarna zie ik wel, wat er verder gaat gebeuren. Als ons dak maar klaar komt. Iedereen is hier welkom om te eten en te drinken, maar wat is nu mijn plaats? Als de baas anders beslist, wie ben ik dan?

Een buurvrouw belt me en is ongerust en vraagt: “Komt het wel goed? “. Ze kijkt dus vanaf boven en het lijkt inderdaad wel een beetje raar, maar ik kan haar geruststellen. Ze moeten daar bij en hoe??? Het is een beetje/boel moeilijk. 

Meteen komt eentje boven het dak uit en de buurvrouw ziet, hij zit niet helemaal meer goed in z’n broek. Een soort spaarpot dus. Meteen gaat de man/jongen z’n broek ophijsen en ik stel de buurvrouw gerust. Ik zeg: “Stop maar met kijken, ze kunnen je zien en ik zit aan de telefoon, dat hebben ze zo door buurvrouw”. Ze kan alleen maar lachen en ik hang op.

Hoe loopt dit af, geen pauze?? Moet het snel klaar?? Ik vind deze dag een dag van opoffering, ik doe niks en maak me zorgen voor de werknemer, hij drinkt water en de baas is de baas. Ik kan niet ingrijpen, toch?

Het is gaan regenen. Laat dat dan de oorzaak zijn van geen pauze.....Zo zie je maar weer Froukje, je bent niet alleswetend. Wanneer komen ze weer? Als het een droge dag is.

De baas is naar huis, maar de werknemer weet van het bestaan van de kippensoep en komt gezellig soep eten.
Einde verhaal, bijna eind goed al goed? We wachten af.

eFVe

Geen opmerkingen:

Een reactie posten