dinsdag 12 september 2017

Een nicht met vele hobby's



Haar naam is Gerda en ook haar ken ik vanaf haar geboorte. Een leuk dartel kind en later door studeren een juf. Een juf uit duizenden. Wat we vroeger de bewaarschool noemden, heet nu anders en is ook anders.

Gerda geeft les, maakt haar eigen verhalen voor the kids, leert Kinderyoga om ook kinderen te kunnen helpen in hun moeilijke leventjes. Is creatief, wat ook altijd handig is op schooltjes met kinderen.



Speelt harp en daarvan hebben we tijdens de crematie van haar moeder, mijn zus, al uitgebreid van mogen profiteren. Ze speelde de sterren van de hemel en daarvan is een foto.
Met haar mam, mijn zus, kwam ze geregeld in vakanties aanwaaien naar mij en m’n dochter. Ook andersom natuurlijk en vooral op mijn verjaardag zag ze altijd kans me te trakteren op een bezoekje met m’n zus.

Dit jaar voor ‘t eerst, dat ze er niet was door omstandigheden en voor m’n zus hoefde het niet meer. Mijn zus was niet meer in ons leven. Zo’n eerste jaar is dat echt een gemis. Dat moet slijten, maar vergeten kan en wil ik dat nooit.



Gerda heeft een man, Sam genaamd en twee zonen, Reindert en Geralt.
Als m’n zus jarig was, waren we er altijd bij, ze gaf dan een etentje en zag ik de jongens veranderen. Ieder jaar waren ze weer mooier. Totdat de oudste moest werken op die verjaardagen en hij uit mijn gezichtsveld verdween. Ooit zal ik ook hem wel weer ontmoeten.

Gerda is een mooie vrouw, mijn nicht en wie haar iets aan doet, krijgt met mij aan de stok.
Zo...ik heb gezegd.

eFVe

Geen opmerkingen:

Een reactie posten