maandag 7 november 2016

Rustige Buren

Onze buren van eerder gingen verhuizen. Zeker weten, dat ik hen ging missen, ze waren echt aanwezig. 2 auto’s voor de deur of beide auto’s onderweg. Buurvrouw en ik samen koffiedrinken of boodschappen doen. Ging ook vaak wat mis. Boodschappen gehaald met de auto en weer op pad, plots een raar geluid. Achterklep open, boodschappen op straat. Gelukkig konden we er altijd erg om lachen, het was leuk.

Maar nu gingen ze verhuizen. Ik belde naar hen en de ex-buurman nam aan de andere kant op. Ik vraag: “Hoe is het daar? Al kennis gemaakt met de buren?”. Het duurde even en toen kwam het antwoord: “Onze achterburen zijn erg rustig”.

Ikzelf ben geen Assenaar, kon me er dus niks bij voorstellen en ging dus zelf op onderzoek. Bij hen aangebeld, gezellig het hele huis bekeken. Mooi huisje, mooie straat. Maar nu de achterburen. Een enorme grote tuin sierde hun achterkant en aan het eind een pad, een soort achterommetje en.......een begraafplaats.



Stille achterburen, ik begreep het. Malle vent.

eFVe

Geen opmerkingen:

Een reactie posten