donderdag 3 november 2016

Familie Onrust

Onze buren uit een vergane tijd waren jongere mensen en ze waren gezellig, muzikaal en hadden op dat moment een zoontje Robert genaamd. Hun achternaam was Onrust en die paste wondergoed bij hen.

Marnix was muziekleraar en Ria was net als ik huisvrouw. Het klinkt zo nederig, maar als ik nog aan die tijd terugdenk, wat hadden we vaak plezier.

Robert was graag en veel bij ons, was een heerlijk kind en wat hebben we ons uitgesloofd, Sonja, Ronald en ik, om het hem naar de zin te maken. Ook at ie vaak bij ons en zat dan tussen Sonja en Ronald in. ‘t Is nu een enorme grote vent/kerel geworden, maar z’n aard was zacht, dat is ie vast wel gebleven.

De datum ben ik kwijt, maar zo ik mij herinner waren ze 5 jaar geleden in het huwelijk getreden en wij waren uitgenodigd, dit voorval, het geweldige gebeuren, samen met hen te vieren.



En wat geef je zo’n jong stel als kado???? Froukje dacht er lang over na een waagde de sprong. Ze kocht voor Marnix een rode onderbroek en voor Ria een witte slip met rode hartjes. ‘t Was even zoeken, maar ook gewaagd zoiets aan je buren te geven. Ze had het snel bedacht en gekocht, maar.....vond het toch wel een beetje lachwekkend, zouden ze het kunnen waarderen?



Er moest een uitleg bij. En die kwam er. Bij een huwelijk van 5 jaar zijn beide aan vernieuwing toe, de oude slip en onderbroek zullen dan wel zijn versleten door het veelvuldig gebruik.
Gelukkig was dit een heel gezellig stel en konden ze de grap wel waarderen. Ze hebben niet even geshowd, maar met een beetje fantasie zag Froukje het wel voor zich.

eFVe

Geen opmerkingen:

Een reactie posten