woensdag 18 januari 2017

De (te) jonge schoolverlater

Als de kinderen van de 6de klas als schoolverlaters de laatste dag beleefden als een feest, dat begreep ik als 6 jarige heel goed. Dan liepen ze in optocht zingende.....Het is vandaag de allerlaatste dag .....en dat meerdere malen. Ik vond het geweldig en keek m’n ogen uit.



Tot één van de kinderen me een hand toestak en ik mee mocht lopen. Ik zong de longen uit m’n kleine lijfje en kwam zodoende veel te laat in m’n eigen klas. Is de juf boos geweest? Nee hoor, met een big smile mocht ik plaats nemen en nam ze me na schooltijd even apart en legde uit, dat het zo niet kon. Als de hele klas was gegaan, dan had ze geen leerling om les aan te geven, ik mocht dat nooit weer doen.



Ik denk, dat ik van spijt gehuild heb, zeker weten doe ik het niet, maar zo’n klein mormeltje was ik wel met een grote dosis spijt, haar zo’n verdriet aangedaan te hebben.

eFVe

Geen opmerkingen:

Een reactie posten