dinsdag 24 januari 2017

De Bonte Wever



Zwemmen in Groepsverband
Vorige week was de deur van de kleedkamer, die we normaal gebruiken op slot. Er is er nog eentje en daar ging ik dan maar naartoe. Weinig kleding nog te zien, maar ik toch haastig de zooi uit en kijk nog eens om me heen. Wel veel grote schoenen, kistjes haast te noemen. Ook een legerbroek. Ik kijk nog eens op de buitenkant van de deur. DAMES staat er, dus niet zeuren Froukje, gewoon gaan.

Kom bij het zwembassin en zeg het tegen één van m’n maatjes. Er wordt me verteld, even omlopen en dan kun je onze kleedkamer binnen. Noemen ze dat niet het varkenshok? We kleden ons allemaal daar uit en aan, sommige duiken in de hokjes, maar ‘t is veel te gezellig om met velen om te kleden, in alle grootte en maten.

Waar ik dus m’n kleding had.....daar zaten vandaag de militairen. Ik snel via een snel loopje de boel gehaald en weer onder gebracht, waar het hoorde. Ik vraag me dan wel af, waarom is die deur op slot????

Enfin, net op tijd gered. Het water voelde voor mij net iets frisser, dan ik hoopte, dus even wennen. Weer een andere begeleider? Een man deze keer. Ik zag de vorige groep in aktie en hoorde de jongeman 20 keer zeggen. Nou....dat klonk pittig. Het was pittig. De vorige groep meldde het nog even bij het passeren, maar we gingen er voor.

De oefeningen gingen prima, de paarse tube/slang/hulpgeval was inmiddels bezet, meestal mag ik die en daar schaam ik me wel eens voor. Iedereen weet, paars is de kleur van Froukje.
De jongeman telde mee, 20 keer maar de volgende 20 keer liet ie het afweten, dus roep ik: “Ik ben de tel kwijt!“. Driftig telt ie verder. 20 keer is ook niet niks, dan ineens 30 seconden en hij telt achteruit even mee, maar laat het verder aan ons over. Ik roep: “Tien !!!”. Hij telt weer verder. 10-9-8 enz.. Wat zal die knul een hekel aan mij hebben. Maar ik doe wel m’n uiterste best, daar kan ie niks verkeerds over zeggen, ‘t ouwe mens !!!

‘t Was weer leuk en inmiddels kreeg ik het e-mail-adres van m’n zwemmaatje en stuurde ik haar iets over zwemmen in m’n blog.

Leuk, heel leuk, ik kreeg gelijk een berichtje retour en kreeg van haar een website over reizen. En wat voor reizen. Het mensje reist de hele wereld over en maakt tig foto’s van iedere reis. Ik smul.
Krijg net weer een bericht, ook zij smult en leest de rest van m’n verhalen ook, dat ter zijner tijd. Echt genieten.

Zo staat er een gewoon aardig leuk mensje naast me en ineens stijgt ze in waarde. Wat een geweldig mens. Dankje W.A..

eFVe

Geen opmerkingen:

Een reactie posten