dinsdag 3 januari 2017

De motor van Jeroen



Motoren, ik ben er dol op. Helaas nooit zelf gereden, maar wel veel achterop gezeten. Maar deze keer zou ik het graag willen hebben over een heel aparte motor van een vriend van Ronald. Ronald zit hier op die motor, maar wil ik precies kunnen omschrijven, hoe de motor is en hoe apart ie is, zal ik de foto’s van Jeroen moeten raadplegen en zelfs z’n tekst gebruiken. Zo goed als hij het verwoordt, daarbij ben ik een stakker.

Ik vind ‘m alleen maar reusachtig mooi en heb dan ook moeten bedelen om foto’s.
Uiteindelijk....hier zijn ze dan, de foto’s en het artikel.





"Het gaat om een omgebouwde Yamaha Wildstar XV1600A uit 1999.
Hij is compleet verbouwd bij Brouwer Motoren uit Nijkerk.  Google het maar eens. De eerste eigenaar heeft hem voor rond de 17.000 gulden laten veranderen.

Alleen de voorvork, die er op zit, kost tegenwoordig al 2.500 Euro. Dan hebben we het nog niet eens over het achterwiel met een 240 brede achterband erom.. Er zijn nog weinig dingen origineel, denk ik, op het frame en motorblok na”.

Dit was dus de uitleg van vriend Jeroen, daar hoef ik weinig aan toe te voegen. Maar mag ik nog wel even melden, dat ik ‘m prachtig vind en heel blij ben, dat ik ‘m in m’n blog mag zetten? Motorliefhebbers, kijk je ogen uit en vertel me, hoe vinden jullie dit exemplaar? Er is er maar eentje van.

eFVe

Geen opmerkingen:

Een reactie posten