maandag 18 juni 2018

Groet'n uut Ass'n

Afbeeldingsresultaat voor dochters tokkel assen
Deze man was ooit onze stadsgek, alias stadsvriend, Tokkel de zwerver. Hij deed geen vlieg pijn en was in het verleden een goeie gitarist. Dat buiten mijn weten, want mijn tijd is de tijd, dat ie om een gulden vroeg en als je ‘m niet wilde geven of één of andere smoes verzond, kwam er soms wat minder hoogstaand taalgebruik uit, maar wel heel origineel. Ik heb er erg om moeten lachen.

Het is inmiddels 15 jaren geleden dat hij een eenzame dood stierf. In april om precies te zijn en ik moet eerlijk toegeven, ik mistte hem, maar inmiddels spelen er andere belangen.

Maar Tokkel herdenken? Graag. The Sound of Imker is nu uitgebracht, maar je moet van goeie huize komen om er iets leuks in te vinden. De treinreis die hij ooit maakte met Herman Brood zal de voorstelling zijn, maar ik ben er niet helemaal door gekomen.
Afbeeldingsresultaat voor the sound of imker
Na een poos heb ik de plaat toch helemaal uit gehoord en wen er aan, vind ‘m zelfs een stuk begrijpelijker, nu ik veel over de mannen weet. Dit alles na het zien van een filmpje over Herman Brood en zijn vriend Tokkel. Het is het bekijken waard.
Afbeeldingsresultaat voor afbeelding van muzikanten sound of imker
Tokkel in z’n jongere jaren.
Ik zou zeggen: DOEN !!! Zoek en vind de gesprekken op Google, ze zijn de moeite waard.
Hij was een goeie gitarist, die door de drank aan lager wal is geraakt. Heeft twee prachtige dochters en zij staan erg goed bekend in Assen.

Herman Brood, inmiddels ook al even niet meer onder ons, was zijn vriend en hij heeft geprobeerd Tokkel mee naar Amsterdam te lokken, maar nee, Tokkel voelde zich daar niet thuis en keerde alleen terug naar Ass’n, zijn thuisbasis.

Op Google is allerlei informatie te vinden en het zou wel te gek zijn, dat ik dat overneem in m’n blog, dus liefhebbers van deze buitengewone zwerver van Ass’n, daar is hij te vinden.
Tokkel, ondanks dat hij mij zo uitschold, ik herdenk zijn leven.
Afbeeldingsresultaat voor groet'n uut Assn
eFVe

Geen opmerkingen:

Een reactie posten