zaterdag 15 april 2017

Héél toevallig.



Allemaal toevalligheden.

Gisteren een rommelige dag, maar wel een leuke. Heel veel toevalligheden, dan vraag ik me weleens af, is dat wel toeval? Onze buurvrouw ontmoette een dag hiervoor vriend Henk na een hele lange tijd. Gisteren kwamen we z’n ex tegen, ook een ex-vriendin van buurvrouw K..

Tijdens het winkelen reed iemand K. tegen haar achterwerk, ze schrok zichtbaar en ook de meneer wist niet goed wat voor excuus hij moest aanbieden. Allen hebben we erg moeten lachen.
Brengen we onze boodschappen naar de auto en welke auto staat er naast de onze? De bots-meneer. Weer lachen. Hij blijkt een bedrijf te hebben en beiden hebben we een kaartje gekregen, in geval van.....Eigenlijk zou alleen K. er eentje krijgen, maar om geen stiefkinderen te maken, mocht ik er ook eentje.

De boodschappen gingen in de auto en wij gingen aan de wandel, weer eens een andere hoek van Assen bekijken. Ik ben niet zo goed in de weg vinden en zo verdwaalden we weer heerlijk en gingen over een water via een bruggetje en later via net zo’n bruggetje weer terug. Teuten geen gebrek.

Lopen, lopen, lopen en ineens ontdek ik het huis van m’n geliefde nicht. Haar auto stond in front van haar huis, het kon niet missen. De naam van de straat opgezocht en ja hoor, daar woont ze. Maar ook de man met z’n bedrijf woont in diezelfde straat. Weer een toevalligheid?

Bij m’n nicht werden we binnen geroepen en gelijk een koffie erbij. Haar prachtige tuin bewonderd en weer teuten. Ze is zo gezellig en ook haar man kwam binnen. Ik denk vanaf z’n werk, maar met goeie vrijdag weet ik dat niet zeker.

M’n nicht zou ‘s avonds naar de film met haar dochter en moest eten-koken en K. en ik gingen weer op pad naar de auto. Ik vertelde nog, dat we zo heerlijk hadden gegeten, hachee. Buurvrouw K. zei: “En dan laat je niet eens winden? “. Ik zeg heel eerlijk: “Oh jawel hoor, ik knijp ze fijn, dan hoor je ze niet”.

Eerlijk gezegd stinken ze dan des te harder, maar met die wind der natuur hadden we geen last van speciale geurtjes. De echte wind kwam van de goeie richting.

Snel moesten we naar huis, want buurvrouw K. moest een piepie machen en...daar zette ik m’n twijfels bij. De nood was zo hoog. Deze middag zat vol toevalligheden, ik denk.......ze moest ook zwaar uit de broek.

Weten is wat anders. Maar ook deze middag was weer omgevlogen en weer puur toeval stuurt m’n nicht een foto van haar prachtige tuin. Echt genieten !!!!

eFVe

Geen opmerkingen:

Een reactie posten