zondag 30 april 2017

Feest in de Wenning


Gisteren een feestje voor/van een 85 jarige schoonvader van onze zoon en daar mochten wij ook bij zijn. Het was grotendeels een feestje onder dorpsgenoten. Misschien vielen we wat buiten de boot of uit de toon, maar ach.....aanpassen is onze tweede natuur. Bovendien was onze kleinzoon ook in de zaal en kwam ons even gedag zeggen. Hij verveelde zich duidelijk, de enige jongeman in het midden van oudere mensen.

Hij is ons GOUD en dat bleek deze middag weer het geval. Ik had gezien, dat ie speelkaarten bij zich had en bood aan met hem en opa een spelletje te doen. Een spelletje met 3 mensen is wel héél klein. Ik won zonder nog gespeeld te hebben en vierde dat nogal luidruchtig. Dat viel op en zodoende durfde ik onze overburen aan tafel te vragen, of ze mee wilden doen. Zonder aarzelen stemden ze toe en Desmond legde het spel uit. 

Het leek een beetje doorgestoken kaart, ik won weer. Maar ik had ook de kaarten geschud, dus vroeg ik aan één van de heren aan de overkant, of hij het wilde doen. Hij wilde wel, maar met een verontschuldiging, dat hij het niet goed kon en zo werden de kaarten opnieuw geschud en won juist die meneer. Zo kwam er wat geloof in, dat het spel eerlijk werd gespeeld en zo hadden we het ijs gebroken bij wijze van spreken. 

Desmond vertrok weer naar zijn plaats bij papa en mama en wij teutten nog even gezellig met de overburen aan tafel. Het werd later en later en zodoende besloten we naar huis te gaan, maar....dat ging niet door. De broer van onze schoondochter greep me bij de arm en zei: “Jullie moeten niet weggaan, er komt soep met een broodje”. Lachend namen we weer plaats en genoten van het gebodene. Dat was trouwens de hele middag al geweldig, we kwamen niks tekort.

Dus voor de tweede keer namen we afscheid en nu wel echt. ‘t Was er goed vertoeven en de jarige was ook erg blij met alle gasten, die het allemaal goed met hem meenden. Alle eer komt trouwens toe aan zijn zoon en dochter en bij deze is het nu gemeld. Het was er fijn Het was er goed. Het was er gezellig. Klinkt dat oké? Vast wel.

Lieve Mans, bedankt, dat we erbij mochten zijn en dat je maar een oude vent/man mag worden en zeker is, je bent al op weg.

Liefs,
eFVe.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten