dinsdag 20 december 2016

Zwem-Therapeute Lucie



Zwem-Therapeute Lucie, laatste les dit jaar.
Ze had het deze les op mij gemunt, toch deed ik erg m’n best. De les was weer heerlijk, het water lekker warm, maar helaas weinig mensjes. Welgeteld 5 stuks plus nog een Therapeute in wording: Serena.

Natuurlijk verstond ik het weer fout en dacht aan Lena. Zij zal het volgend jaar overnemen.
Lucie vroeg of we spierpijn hadden gehad, nou mooi niet. Zij wel. Logisch, zij staat op het droge en geeft achter elkaar door les. Een groep voor ons en dan wij nog.

Misschien was ik weer wat te luidruchtig en hoorde ik steeds m’n naam. De Friezen werden weer genoemd en dan blijkt, ik ben de enige. Er was Lucie een huwelijksaanzoek gedaan door een Fries. Ik zei: “En....wat heb je gedaan? “. “Ik heb al een relatie”, zegt Lucie.
Bijna had ik geroepen, want ik sta achteraan: “Wat jammer voor je”. Gelukkig hield ik me in.
Lucie is een hele goeie en gezellige leidster, maar de naam Froukje zit haar voor in de mond.

Na de les, vroeg ik haar, of ik echt zo slecht was. “Helemaal niet”, opperde ze. “Maar zo een als jij is er zo leuk bij”. Net daarvoor had ze aangegeven, dat ze volgend jaar de lessen overgeeft aan Serena, dus zeg ik: “Dan moet je wel komen”. Dat hielp natuurlijk niks, ze zal haar redenen hebben.
Bij het weggaan nog even prettige feestdagen gewenst aan allen en Lucie bedankt voor alle lessen. 

Dat was dus wederzijds en zo dook ik onder de douche. Een jongeman, wel een mooi exemplaar, hielp me. Ik kon weer eens niet de douche aan de gang krijgen. Er is vast iets met m’n vingers, ik heb het ook met m’n tablet. Ren naar de kleedkamer, verdulleme...tas vergeten. Weer terug. Staat die knul nog onder de douche. Zeg ik tegen hem: “M’n tas vergeten, dat krijg je als er zo’n mooie jongeman in de buurt is”. Zegt ie: “Ik zal het m’n buurman doorgeven”. Ik liep lachend door de gangen, wat een exemplaar.

M’n maatje, een 11 jaar jongere vrouw zegt nog: “Ik zal je missen, Froukje”. Moet ik het geloven? “Tot 10 januari”, roep ik haar nog na. Wederom ben ik de laatste, samen met Babs en ga richting m’n fiets en daarna naar huis.

Snel nog even eten koken en nu zit ik hier.
Ik zal je missen Lucie.



eFVe

Geen opmerkingen:

Een reactie posten