woensdag 1 februari 2017


Z’n leven in vogelvlucht.
Onze eerste poes was Oscar, ik schreef er al eerder over. Onze zoon vond ‘m in een droge sloot. Hij was nog blind en alles moest nog geleerd worden....zonder z’n moeder.
Zoals je al door hebt, ik werd z’n moeder. Leerde ‘m eten en zelfs zindelijk worden en voorzichtig buiten wennen. Eerst aan de waslijn.
 
Hij was een schat, een enorme schat, ook al was hij zo speels en zaten we vaak onder de krabben. Alles direkt te weten is zelfs voor een poes moeilijk. Maar tijdens het groter worden werd ie nog liever en groeide uit tot een aardige lieve rode kater. Maar...liet zich bij wijze van spreken...de kaas niet van z’n brood eten. Vaak eigen schuld, dikke bult. We plaagden hem, maar waren ook stapel op hem en ook dat begreep hij goed.
 
Haalde me op tijdens m’n yoga-sessie bij m’n vriendin. Liggend op de vloer op ons matje....klopte het malle ding, Oscar, op het raam. Thuiskomen....zoiets zal ie bedoeld hebben.
De overbuurvrouw paste op hem in de vakantie en als ze te lang duurde, zocht hij ook haar op en liep gezellig met haar naar ons huis. De honger riep.
Maakte de buurt onveilig door achter de heg te wachten, totdat er iemand langs kwam en hij ze in de benen kon springen. Schreeuwen maar daarna lachen. Een ieder kende Oscar en Oscar kende iedereen.
 
Wel was ie tekort gekomen qua drinkgewoonte bij z’n moeder, dat kon ik hem niet bieden, maar daar bedacht hij wel wat op. Deed z’n pootjes om m’n nek en kwijlde zo tussen m’n borsten, zo akelig voelde dat. Het mocht alleen, toen ie nog klein was, maar dan met een handdoek om me te beschermen. Bij mij liet ie het dan ook wel, maar zodra we visite hadden en de dame in kwestie had een blote nek, hup, de poten om haar nek en gaan met die banaan. In den beginne vond iedereen het fijn/leuk/geweldig, tot ie begon te kwijlen. Ik houd er maar over op, het loopt uit de hand.
 
Helaas kwam er na jaren een einde, uitkijken voor het verkeer had ik hem niet geleerd. Mijn schuld. Is niet meer te herstellen.
Dit was zijn leven in vogelvlucht.

eFVe

Geen opmerkingen:

Een reactie posten